Gast
Ik heb een ADOX ADOLIGHT 20 studioverlichtingsset gekocht. Daarnaast de ADOLIGHT-
daglichtspiraallamp en de ADOSOFT softboxhoes voor de ADOLIGHTS. Maar nu is er een probleem: de spiraallamp is te lang, dat wil zeggen dat hij uit de reflector steekt. Daardoor kan ik de softboxhoes niet bevestigen!
Vraag: Kan ik de softboxhoes ook gebruiken met een 250W kwarts-halogeenlamp? Of smelt de hoes dan?
Heeft iemand ervaring met de Adolight 20 en de softboxhoes? Ik heb dringend hulp nodig.
Bedankt voor jullie hulp!
MirkoBoeddecker
Hallo Martin,
Dat klopt helaas. Voor de kleine reflectoren zijn kwarts-halogeenlampen of een doorlichtkap beter geschikt.
Je kunt de kap natuurlijk wel met kwarts-halogeenlampen gebruiken, maar dan alleen voor korte tijd, anders kan de lamp oververhit raken.
Als je niet afhankelijk bent van daglicht, levert een scherm in combinatie met de sterkere kwarts-halogeenlamp natuurlijk de betere resultaten op.
Groeten,
Mirko
Gast
Smelt het glazuur niet als ik een kwarts-halogeenlamp gebruik?
MirkoBoeddecker
Zoals gezegd: bij continu gebruik kan oververhitting optreden.
Er zijn tot nu toe nog geen meldingen van "smelten". De producten zijn bedoeld voor gebruik met kwarts-halogeenlampen.
Groeten,
Mirko
PS
Mijn advies blijft: stuur het product terug en koop een witte kap. Als je zacht licht wilt, is het product niet erg nuttig. Het verhoogt vooral de gelijkmatigheid, maar de beeldcirkel blijft beperkt tot 20-30 cm (voor schaduwloze verlichting).
Het stralingsoppervlak moet altijd groter zijn dan het object voor schaduwloze verlichting.
Gast
Bedankt voor de tip.
Oké, ik ga nog wat halogeenlampen kopen (misschien iets minder krachtige, van 150 of 200 W) en ga die producten gebruiken. Ik zal waarschijnlijk ook nog een lampenkap aanschaffen.
Groeten, Martin uit Zwitserland
Gast
Ik heb net een portretsessie van twee uur achter de rug en de Adolight-lampen hebben continu gedraaid. Met een halogeenlamp erin en een kap eromheen. Het ging helemaal vlekkeloos en het licht was precies zoals ik het wilde hebben.
Deze lampen bieden een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding.