Gast
Beste Mirko,
Ik ben benieuwd naar deze nieuwe film, als het inderdaad, zoals beloofd, een eenvoudige en betrouwbare oude emulsie is.
Is hij hier in de EU verkrijgbaar?
Alleen in 4x5 inch of ook in 8x10 en 13x18 cm?
Dit zou heel interessant kunnen zijn voor alle alternatieve ontwikkelingsprocessen.
Bedankt,
Daniele :(
MirkoBoeddecker
Daniele,
we hebben hier momenteel een paar testrolletjes.
De eerste zending is onderweg.
Als de klanten de film goedkeuren, kunnen we het aanbod geleidelijk uitbreiden naar 35 mm en andere formaten vellenfilm.
Ik heb tot nu toe slechts 120 rollen geschoten en de film was in de meeste ontwikkelaars in orde.
Niet zo scherp, snel en expansief als efke/ADOX, maar bruikbaar en zonder de problemen die sommige andere "vrolijke" goedkope films hebben :( .
Enkele Amerikaanse klanten hebben Classic 100 met Pyro geprobeerd en de eerste resultaten waren goed genoeg om hen enthousiast te maken voor een tweede testronde.
Mirko
ongarine
Bedankt voor je antwoord, Mirko.
Ik ga volgende maand film bestellen en ik zou het fijn vinden als ik een paar rolletjes of vellen Classic Eco 100 zou kunnen krijgen om uit te proberen.
Ik wil wat tests doen met vellen 100 ISO-film, ontwikkeld in pyrocatechine-ontwikkelaars, voor mijn pinholecamera, en dit zou daar een goede kandidaat voor kunnen zijn.
Ik houd je op de hoogte van deze test.
Daniele
PS ClassicPan 200 ISO is goed/uitstekend voor scènes met hoog contrast, maar niet zo goed bij laag contrast. :angry: