Gast
Cześć, mam przed sobą swój pierwszy film Efke 100. Nie mam własnych doświadczeń, znam tylko to, co tu czytam.
Chcę wywołać ten film przy użyciu Neofin Blau, ale nie mam czasów naświetlania. W katalogu jest tabela, ale nie ma tam Efke.
Ponieważ jest to nowość i tak czy inaczej jest to zalecane, nie chcę niczego przyspieszać ani nic w tym stylu, tylko trzymam się zaleceń.
Czy ktoś zna czasy wywoływania dla tej kombinacji?
Pozdrawiam, Ronald
MirkoBoeddecker
Ronald,
efke = ADOX w katalogu... ale Neofin Blau jest przeznaczony wyłącznie do filmów o niskiej czułości, czyli 25 i 50 ASA.
Nie możemy go polecić do filmów 100 ASA.
W tym przypadku, ze względu na ziarnistość, lepszy jest A49.
Podobny do Neofin Blau, ale bardziej uniwersalny do stosowania przy wszystkich czułościach filmu jest APH 09 lub, w małej buteleczce, F09.
Pozdrawiam
Mirko
Gast
Dziękuję za szybką odpowiedź.
Nie mam tutaj żadnego z wymienionych wywoływaczy i nie mam z nimi doświadczenia. Czy ID 11 lub Bromophen będą odpowiednie? W przeciwnym razie będę musiał złożyć kolejne zamówienie. Przy okazji, wielkie brawa za błyskawiczną odpowiedź na e-mail! Musiałbym czekać, zapłacić kurierowi UPS sporą sumę za jego usługi, a do tego jeszcze zadbać o to, bym był w domu, gdy pan w brązowym mundurze zadzwoni do moich drzwi...
Miłego wieczoru!
Gast
Kto umie czytać, ma wyraźną przewagę: „efke = ADOX w katalogu”.
A potem rzut oka na tabelę ze str. 60.
Zobaczymy, czy emulsja pozostanie tam, gdzie powinna... można się z tego sporo dowiedzieć
Pozdrawiam z nadzieją na efke i bez uprzedzeń
ronald
Ole
Willi Beutler uważał, że Neofin Blau nadaje się do wszystkich filmów, a Neofin Rot stworzył wyłącznie z myślą o osobach, które miały zbyt mało czasu.
Neofin Blau i Efke 100 to doskonałe połączenie!
Gast
@ ole,
masz może jakieś terminy?
Ole
@ ole,
masz może jakieś czasy?
W tabeli Massive Devchart
podano 8 minut ciągłego mieszania. W takim razie chciałem to przedłużyć do 12 minut – dla uzyskania nieco większego kontrastu.
Gast