Gast
Hallo,
Met welke ontwikkelaar is de nieuwe ADX te vergelijken? Is hij geschikt voor handmatige of automatische ontwikkeling? Zijn er al indicaties over de doorlooptijd?
Groeten, Micha
cfb_de
Hallo Micha,
Je vraag is moeilijk te beantwoorden, omdat er tot nu toe nog geen concrete informatie over de sop beschikbaar is en Mirko zich ook nogal terughoudend opstelt.
Als Mirko hier geen ervaringen deelt, ziet het er misschien niet zo goed uit en moet je een tweebadsontwikkelaar testen (wat echt vervelend kan zijn).
Dus Mirko: met welke tot nu toe bekende tweebadontwikkelaar komt dit product "ongeveer" overeen?
Dat zou een nuttig uitgangspunt zijn om te testen.
Dit is nu alleen bedoeld voor Micha, ik ben namelijk al tevreden met HRX en RODINAL (op reis Microphen).
Met vriendelijke groeten,
Franz
Gast
Als ik het goed begrijp, is ADOLUX ADX geen tweekomponentenontwikkelaar, maar worden de twee componenten pas vlak voor gebruik gemengd. Hij zou de ontwikkeltijden echter toch kunnen opzoeken.
Groeten
Ferdinand
MirkoBoeddecker
Hallo,
De ontwikkeltijd wordt momenteel nog getest voor allerlei soorten film.
Daarom is de ontwikkelaar ook nog helemaal niet leverbaar.
Op de beurs hebben we de eerste beeldresultaten getoond, die erg overtuigend waren.
Conclusie: zodra hij leverbaar is, worden ook de ontwikkeltijden bekendgemaakt.
Er is GEEN vergelijkbare ontwikkelaar.
De ADX is een volledig "nieuwe ontwikkeling".
Ferdinand heeft gelijk, 2-componenten is niet hetzelfde als 2 baden.
Het is een 2-componentenontwikkelaar.
Naar mijn mening overtreft hij zelfs de HRX in de verbeterde variant – maar dat moet iedereen voor zichzelf beslissen.
Groeten
Mirko
MirkoBoeddecker
ADOLUX ADX is er!
We hebben een hele grote doos vol ontvangen uit de "Giftküche".
De stickers worden momenteel gedrukt, maar we leveren alvast met kopieën.
Groeten,
Mirko
Gast
Hallo,
zou het kunnen dat de ADX vergelijkbaar is met de nieuwe 2-componentenontwikkelaar van Spur?
vraagt
Detlef
MirkoBoeddecker
n?, n?....de tijd van "IMPEX-product is identiek aan" is langzaam voorbij.
We doen actief mee en optimaliseren onze producten en ons assortiment voortdurend :)
Het is trouwens ook dom van Spur om dezelfde ontwikkelaar als ADOX voor de helft van de prijs op de markt te brengen..... :(
Maar qua werking zijn ze wel vergelijkbaar.
Het zijn tenslotte allebei 2-componenten-ontwikkelaars en dat Heribert Schain op onze Photokina-stand heeft geholpen, weten alle aanwezigen wel....
Mirko
Gast
Nou, hè... de tijd van "het IMPEX-product is identiek aan" is langzaamaan voorbij.
We doen actief mee en optimaliseren onze producten en ons assortiment voortdurend ;)
Hoe dom van Spur om dezelfde ontwikkelaar als ADOX voor de helft van de prijs op de markt te brengen..... :rolleyes:
Maar qua werking zijn ze wel vergelijkbaar.
Het zijn tenslotte allebei 2-componentenontwikkelaars en dat Heribert Schain op onze Photokina-stand heeft meegeholpen, weten alle aanwezigen ook wel....
Mirko
Hoeveel rookgordijnen er hier ook worden gegooid, alle ADOX-film- en ontwikkelproducten zijn niets anders dan omgelabelde producten die door de respectievelijke fabrikanten ook onder de originele merknaam op de markt zijn gebracht. Van SPUR is er nog geen prijs, maar ik geloof niet dat de SLD2525 30
marcpepper
Hoeveel rookgordijnen er hier ook worden opgeworpen, alle film- en ontwikkelproducten van ADOX zijn niets anders dan producten met een nieuw etiket, die door de betreffende fabrikanten ook onder de oorspronkelijke merknaam op de markt zijn gebracht. Van SPUR is er nog geen prijs bekend, maar ik denk niet dat de SLD2525 30
MirkoBoeddecker
Ferdinand,
wat je beweert, klopt gewoon niet en je weet het ook niet beter.
Mirko
Gast
"... en jij weet het ook niet beter."
Daar heb je helemaal gelijk in, maar als je je over speculaties verbaast gezien zo'n "informatiebeleid", dan moet ik me op mijn beurt weer verbazen:
8 nov. 2003: Er is GEEN vergelijkbare ontwikkelaar.
10 jan. 2005: Maar qua werkwijze zijn ze wel vergelijkbaar.
Ferdinand
Gast
"Wat je beweert, klopt gewoon niet"
De CHM-films zijn FP4 en HP5, de CHS-films efke25, efke50 en efke100. Dit is allemaal na te lezen in de FOTOIMPEX-catalogus. Dan blijven de FHM (IMO Fomapan 200) en de andere twee ontwikkelaars (IMO Calbe A49 en Calbe R09) over. Als dit niet klopt, corrigeer me dan alstublieft.
MirkoBoeddecker
Ferdinand,
het gaat er niet om dat ik zou hebben beweerd dat alle ADOX-producten eigen ontwikkelingen van ons bedrijf zijn.
Ook al zou bijvoorbeeld de A49 al een grensgeval zijn. Zonder ons – die meer dan 95% van de productie afnemen – zou er namelijk sinds het midden van de jaren 90 geen A49 meer zijn.
Wat is nu dan origineel en wat plagiaat?
Qua hoeveelheden is de ATM 49 het product en de "originele" A49 een "nevenafvulling".
Nog onduidelijker wordt het bij de ADOFIX. Deze fixeer is volgens onze specificaties gemengd en is naar mijn mening, samen met een ander product van een niche-leverancier, momenteel de beste en "vetste" fixeer op de markt.
Hier is de samenstelling dus door ons voorgeschreven en wordt het weer voornamelijk voor ons geproduceerd. Als deze fixeer nu in onbeduidende hoeveelheden ook onder andere merknamen op de markt komt, wat is dan het "originele" product?
De ADX is in zijn werking natuurlijk vergelijkbaar met andere 2-componentenontwikkelaars. Net zoals de Emofin gebruikmaakt van dezelfde eigenschappen van een 2-badontwikkelaar als de MZB.
De nieuwe Spur-ontwikkelaar heeft heel andere werkzame stoffen dan de ADX.
De ADX is ontwikkeld in samenwerking met Spur – maar volgens onze specificaties.
Ik wil duidelijk maken dat we niet langer alleen maar producten van de markt herlabelen, maar al enkele jaren in samenwerking met de fabrikanten actief de productontwikkeling bevorderen en sommige producten ook exclusief laten produceren.
Deze strategie zal worden voortgezet waar dat zinvol is.
De bewering: "alle ADOX-film- en ontwikkelproducten zijn niets anders dan omgelabelde producten, die door de betreffende fabrikanten ook onder de originele merknaam op de markt zijn gebracht" is simpelweg niet juist.
Daar heb ik op gerefereerd.
Mirko
MirkoBoeddecker
De ADX-website,
voor het geval jullie die nog niet gezien hebben...
Gast
"De ADX is ontwikkeld in samenwerking met Spur – maar volgens onze specificaties"
"Samenwerking" ?? Jullie taalgebruik is nog steeds van topklasse, en dan heb ik het nog niet eens over de rest, zoals jullie productinformatiebeleid, dat hier en daar net zo dicht bij de werkelijkheid lijkt te liggen als Rumsfelds proza over Irak.
Groeten,
Detlef
Gast
Precies! … terwijl Dälef-Tsorro juist al buiten de grenzen van dit forum bekend staat om de welsprekendheid, poëzie, stijlzekerheid en zeggingskracht van zijn berichten.
Gast
Hoe komt het toch dat ik hier altijd aan de huidige reclameslogan van MediaMarkt moet denken?
Gast
... omdat er aan het einde van de zin ook een vraagteken staat
MirkoBoeddecker
Wat stoort jullie precies?
cfb_de
Deze discussie in zijn geheel.
Met vriendelijke groeten,
Franz