Gast
Hallo Mirko,
Ik kon in jullie online catalogus het pakket van 10 stuks met de aantrekkelijke prijs van vroeger (28 €) niet meer vinden; ik was van plan om het binnenkort eens te proberen.
Geldt de oude prijs nog steeds (de prijs per stuk is immers ook niet veranderd)?
Ciao, Micha
MirkoBoeddecker
Hallo Micha,
Foma heeft op de Kina alle prijzen met 9% verhoogd.
Daardoor moesten we alles schrappen wat onder de inkoopprijs was gekomen.
Om te voorkomen dat de prijsstijging jullie te hard raakt, hebben we overwogen om de "Kohlsche salamitactiek" toe te passen en de prijzen stapsgewijs aan te passen, waarbij we voorlopig even afzien van winst.
Helaas was dit 10-pack een van de producten die als eerste werd getroffen.
De gedachtegang: in plaats van prijsverhogingen eerst de speciale prijzen schrappen en kijken of het zo weer gaat.
De volgende zijn Fomatone PE en Baryt, waar we al sinds maart rond de 7% marge zitten.
Dit heeft te maken met de forse prijsverhogingen van de fabrikanten van dragermateriaal. Foma is een zeer stoer bedrijf dat nauwkeurig rekent en probeert just-in-time te produceren. Daardoor hebben ze niet zo'n grote voorraad grondstoffen als andere fabrikanten. (... en zijn ze ook niet failliet zoals anderen).
Als de prijs voor dragermaterialen stijgt, is Foma meestal het eerste bedrijf dat de prijzen aanpast.
Maar geen zorgen, niet alle prijzen zullen stijgen. Alleen waar het niet anders kan.
Mirko
MirkoBoeddecker
Micha,
we hebben nog 30,5 meter stof die we tegen de oude prijs hebben ingekocht.
Bij afname van meer dan 3 rollen kan ik je een prijs aanbieden van 29 euro exclusief btw.
Groeten,
Mirko