IMFotograph
Hallo Mirco,
Ik heb jullie mooie nieuwe catalogus nu ontvangen. Gefeliciteerd!
Wat betreft jullie CHM-films: zijn de FP4 en de HP 5 nu goedkoper geworden,
of is het een geheel nieuwe film?
Wat me een beetje stoort, is dat sommige kleine prijzen nu grote prijzen zijn geworden.
Maar het aanbod is groot en jullie hebben nog steeds de beste catalogus.
Met vriendelijke groet, Frank
MirkoBoeddecker
Hallo Frank,
Bedankt voor het compliment.
Bedoel je de ADOX CHM-films?
Dat zijn de opvolgers van de ORWO-films die niet meer verkrijgbaar zijn.
De fotografische eigenschappen zijn vergelijkbaar met die van de FP4 en HP5 ;)
Nieuw is dat we nu ook rolfilms produceren.
Wat de prijzen betreft, verbaast het me een beetje, want tussen de oude en de nieuwe catalogus is er in ons hele eigen assortiment geen enkele prijswijziging doorgevoerd (dat bij Fomaspeed Variant is een duidelijke drukfout: verpakkingen van 25 vellen zijn verwisseld met verpakkingen van 100 vellen – en de zomerprijzen zijn in de herfst natuurlijk verlopen). Bij de merkproducten, waar we prijsverhogingen van de fabrikanten hebben ontvangen, moesten we natuurlijk aanpassingen doorvoeren.
Maar dat heeft niets met de catalogus te maken. Alleen met het samenvallen van de verschijningsdatum en Photokina. Voor de beurs drukken natuurlijk allemaal nog eens nieuwe prijslijsten af. Dat zou dus sowieso nodig zijn geweest. Deels hebben we zelfs enkele weken onder kostprijs verkocht. Dat hoort natuurlijk niet zo te zijn.
De catalogus is het afgelopen jaar stukje bij beetje in eigen beheer gemaakt. Het heeft ons dus "niets" extra gekost. Foto's, teksten en lay-out zijn van mij – spelfouten ook :blink:
De basislay-out is ontworpen door Anja. Nogmaals muchas gracias, Anja!!
Bovendien zijn sommige producten nu in een nieuwe en verbeterde variant op de markt.
Die hebben meer capaciteit en zijn dan natuurlijk iets duurder dan de voorgangers. Maar in totaal zelfs goedkoper (berekend per liter oplossing).
Als jullie een prijsprobleem hebben met een specifiek product, horen we dat graag (het liefst hier op het forum), in plaats van zomaar een ander product van een concurrent te kopen (dat wil ik hier nu niemand verwijten – het is alleen voor ons het interne schrikbeeld). Vaak kan er in overleg met de betreffende fabrikant iets worden geregeld. Ik houd weliswaar mijn ogen en oren open om te voorkomen dat zoiets gebeurt, maar ik krijg natuurlijk niet altijd alles mee.
Mirko