Gast
Mirko,
ik heb net gelezen dat jullie nu samenwerken met Retrographic – verkopen zij alleen jullie producten, of ook andersom? Het vrij ouderwetse Slavich-papier zou misschien interessant kunnen zijn voor lith-print, met name het Bromportrait...
Roman
MirkoBoeddecker
Roman,
Ik heb me hier en daar al over Slavich uitgelaten.
Ik vind het in principe niet zinvol om nog een koudzwart bariumpapier aan het assortiment toe te voegen.
We hebben daar al Fomabrom en Vario Classic en Polykaltton en Ilford en Kodak en Agfa en andere merken.
Iedereen heeft wel een koudzwart papier in het assortiment, met Vario en vaste gradatie, en ze verkopen allemaal maar matig.
Wat de markt momenteel mist, zijn briljante Polywarmton-papieren (bijvoorbeeld van Forte of Ilford). Maar ook daar heeft Slavich niets te bieden.
Bij Retro zijn er ook nauwelijks nog formaten en gradaties op voorraad...
Schieten jullie ons de 10.000 euro voor, die nodig is om het assortiment fatsoenlijk op voorraad te houden en aan te bieden? B)
We hebben momenteel echt elke cent nodig om Forte te helpen.
Mocht Retro nog eens bestellen, dan doen we mee. Jullie kunnen bovendien alles wat bij Retro beschikbaar is, via ons betrekken.
Dat spreekt voor zich. ;)
Mirko
Gast
Hallo,
Is Kentmere geen geschikte optie voor zo'n warmtoonpapier? Kentona zou toch aardig in de buurt komen van Record Rapid. Of hebben jullie het assortiment van Azomures en Fohar al eens "doorzocht" voor zo'n soort papier?
Roland
MirkoBoeddecker
Roland,
Azomures bestaat niet meer. Ze maken alleen nog maar meststoffen.
Er zijn zeker nog alternatieven voor Forte, maar geen enkel product komt echt in de buurt.
Bovendien is Kentmere een stuk duurder.
Voor zover ik weet, heeft Fohar zoiets ook alleen in vaste gradaties (gehad).
We zullen ons best doen om jullie een alternatief aan te bieden als de Forte warmton uitverkocht is – en er (nog) geen nieuwe is binnengekomen, maar ik zou liever zien dat zoveel mogelijk van jullie bij de Forte blijven. Hoe meer vraag jullie nu kunnen genereren, hoe waarschijnlijker het is dat de "beheerder" zegt dat we doorgaan.
Mirko
Gast
Hallo,
waarom zou Kentmere te duur zijn? Fotopapier is sowieso vrij goedkoop, en als ik me niet vergis, komt het qua prijs neer op Ilford; dat zou ik wel kunnen betalen. Ik heb eerder een gebrek aan tijd en nu waarschijnlijk ook aan fotopapier dat bij mijn smaak past, dan aan geld om af te drukken.
Mocht Fohar, mijn Bulgaars is helaas te beperkt om hun website te ontcijferen, zulk warmtoonpapier in vaste gradatie hebben, hoe is het dan denkbaar dat men dat als vervanging voor Fortezo verpakt of in originele verpakkingen aanbiedt?
Natuurlijk ben ik tevreden met het Forte-papier, maar als het er echt niet meer zou zijn, moet men op zoek naar een alternatief.
En dan zou ik graag een klassiek warmtoonpapier met vaste gradatie en een barietdrager willen, want Fomabrom is niet geschikt voor elk type foto (landschapsfoto's en portretten worden daarmee slechts zeer bescheiden weergegeven).
Roland
PS: Hartelijk dank dat er überhaupt nog aandacht wordt besteed aan onze hobby en dat niet iedereen overstapt op digitaal.
Gast
Hallo,
nog een misschien wel heel domme vraag: hoe komt dat dan? Azomures maakt geen fotomateriaal meer, ik heb de homepage eens goed bekeken, daar staat toch een titel "photosensitive materials" in combinatie met een "under construction" in een mooie afbeelding, dat betekent naar mijn mening toch dat men de betreffende website nog niet af heeft, maar ik kan daaruit niet concluderen dat men geen fotomateriaal meer produceert.
Roland