Jak jsi už správně poznal, ty černé pruhy podél okrajů negativu rozhodně nejsou záměrem výrobce. Myslím si, že to není kvůli tvému improvizovanému výměnné obalu, ale kvůli fotoaparátu, který propouští světlo tam, kde by neměl. Nejsem odborník, ale podle mě to vypadá na poškozené těsnění zadní stěny. Zkus otevřít zadní stěnu a podívej se do drážky, která se nachází nahoře a dole, kde zadní stěna „zapadá“. U většiny fotoaparátů je vyložena pěnovým těsněním. U starších fotoaparátů se toto těsnění často rozkládá na lepkavou černou hmotu. Tento problém si můžeš vyřešit sám, ale musím tě varovat, že to není žádná legrace, protože nejprve je třeba starou lepkavou hmotu vyškrábat z drážky pomocí rozpouštědla (isopropanolu) a poté přesně nalepit nové těsnění, což vyžaduje určitou trpělivost a zručnost :) Hotové samolepicí těsnění se dá sehnat na internetu, například
tady.
Pokud se ti nechce s tímhle máchat a jako chudý student si nemůžeš dovolit nebo nechceš profesionální opravu, mohl bys zkusit, zda by jako dočasné řešení fungovalo přilepení černé textilní pásky podél vnější strany zadní stěny (tj. po vložení filmu a zavření zadní stěny), případně v kombinaci se spodní částí brašny na fotoaparát (Never-Ready-Case) jako dočasné řešení, než to necháš opravit pořádně. Nicméně pak žiješ s rizikem, že části lepkavé rozpadající se těsnicí hmoty skončí na filmu nebo, ještě hůře, v tvém závěrce a zničí ji...
To bohužel momentálně nemohu prověřit, protože fotoaparát je zatím ještě nabitý. Dokážu si ale dobře představit, že těsnění už není úplně v pořádku. Až bude film podroben expozici (pravděpodobně pak bude vykazovat určité světelné úniky), podívám se na to celé podrobněji. Jelikož mám ještě Olympus OM-1, u kterého jsou těsnění opravdu už jen „černá hmota“, asi si pár těsnění objednám.
?
?
Ještě něco, ten film je hotový výrobek? Nebo si kazety plníš sám z metráže?
?