Gast
Ik ben aan het overwegen of ik mijn filmrolletjes zelf moet ontwikkelen! Maar is dat de moeite waard als je maar 5 à 6 rolletjes per maand maakt? En met welke kosten moet je rekening houden voor de chemicaliën? Ik ben net begonnen met analoge fotografie en als iemand een goed boek weet met veel foto’s ter illustratie, zou dat me ook enorm helpen. Alvast bedankt!!
fotohuisrovo
Als het gaat om C41-ontwikkeling (kleurennegatief): € 0,75 per film
Als het gaat om een zwart-witfilm: € 0,20 tot € 0,35 per film
Hierbij rekenen we alleen de chemicaliën.
6 films per maand is zeker de moeite waard, afgezien van de betere kwaliteit, geen krasjes en andere fouten, films die kunnen verdwijnen, enz.
Met vriendelijke groeten,
Fotohuis RoVo
Robert Vonk
Gast
Bedankt voor het snelle antwoord!!
En waar kan ik die chemicaliën kopen, voorlopig alleen voor het ontwikkelen van foto's!! In elke fotowinkel?
MirkoBoeddecker
Nou, je kunt zoiets natuurlijk bij ons kopen www.FOTOIMPEX.de
Maar het ontwikkelen van kleurenfoto’s is niet zo eenvoudig als bij zwart-witfoto’s en puur financieel gezien zeker niet zo aantrekkelijk.
Het moet ook om kwalitatieve aspecten en het plezier zelf gaan, anders is de ontwikkelbon van Saturn de goedkopere keuze.
Mirko
Gast
@Saturn
Je ziet zelfs strepen op de foto...
Geweldig toch?
Micha
Gast
Met wat voor kosten moet je ongeveer rekening houden voor het ontwikkelen van kleurenfoto's? Zodat ik daar een idee van heb, en wat voor vloeistoffen heb ik daarvoor nodig? Ik heb even op internet gekeken en je vindt wel veel informatie, maar er staat niet altijd bij wat je wel en niet nodig hebt!! :ph34r: Ik zou graag meer willen weten over zwart-wit en kleur! Bedankt
MirkoBoeddecker
@ Micha: het is nu eenmaal goedkoop...
@ Compiman: Heb je de betreffende pagina's in onze catalogus al eens doorgenomen?
http://www.fotoimpex.de/catalogus_novus_impexus.pdf
Gast
Nee, nog niet, maar ik heb het nu gedownload en ga het rustig bekijken. Bedankt