Astrid
Hallo,
Ik ben op zoek naar multigrade-foliefilters voor de filterlade van mijn Homrich 13x18-vergroter. De lade is ongeveer 20 x 25 cm groot (ik moet dit nog even precies opmeten).
Zijn zulke filters verkrijgbaar?
Bedankt en vriendelijke groeten, Astrid
Gast
Hallo Astrid,
Ik heb nog nooit en nergens van filters van dit formaat gehoord. Een alternatief zou zijn om de filters onder de lens te gebruiken; je hoeft dan niet bang te zijn voor een verslechtering van de beeldkwaliteit. Bovendien is het maken van split-belichtingen eenvoudiger, omdat de filters zonder trillingen kunnen worden verwisseld.
Groeten,
Ferdinand
MirkoBoeddecker
Astrid,
Voor dit soort gevallen bieden wij filterfolies aan die je zelf op maat kunt knippen.
Het is een beetje een exclusief speciaalproduct dat we ook moeten inkopen – dus klaag niet over de prijs.
Het uitgangsformaat is 50x60 cm voor € 33,00 per folie.
Alle 5 gradaties zijn beschikbaar.
Alternatief: filteren onder de lens, zoals hierboven beschreven.
Daarvoor volstaat onze complete set van € 9.
Groeten
Mirko
Astrid
Hallo Mirko en Ferdinand,
Allereerst bedankt voor de tip. Ik heb de filterfolies in de catalogus gezien. Bestaat er hiervoor ook zoiets als een houder voor de filterfolie?
Bedankt en groeten
Astrid.
MirkoBoeddecker
Astrid,
Ilford heeft deze set met houder, maar die is best duur.
Het is eigenlijk niets anders dan de gewone dia’s die op de een of andere manier in een plastic frame zijn geklemd.
Bovendien is de diameter voor sommige objectieven met een lange brandpuntsafstand en een groot lichtvermogen te klein (150 mm).
Je kunt het beste zelf iets in elkaar knutselen of het (hopelijk) aanwezige roodfilter voor een ander doel gebruiken.
Groeten,
Mirko
Gast
Hmmm... Voor zover ik weet, kun je de folies uit de "gewone" Ilford Multigrade-filterset ook op maat knippen... Ik denk dat die zo'n 30 euro kosten (voor alle gradaties samen, niet per folie)
MirkoBoeddecker
Stefan,
maar ze zijn niet 20x25 cm groot!!
Het kleine setje om zelf uit te snijden kost bij ons ook maar 9 euro....
Dan is er nog een voor 15x15 cm, ook net onder de 30 euro.
De genoemde folievelden zijn 50x60 (!) cm.
Daar kun je wel een paar setjes van 9x9 uit knutselen....
Groeten
Mirko
Gast
Hoi
Hm, als ik het goed zie, staan die kleine Multigrade-filters niet in de nieuwe catalogus – begrijp ik het goed dat jullie ze toch nog hebben (voor ongeveer 9 €)? Groeten
Mathias
MirkoBoeddecker
Mathias,
er staan veel artikelen niet in de nieuwe catalogus, maar ze zijn wel leverbaar.
Wat de filters betreft, hebben we tot op het laatste moment geen duidelijk antwoord van de fabrikant gekregen over de beschikbaarheid van grotere filters.
Deze pagina zal daarom pas na de Photokina worden voltooid.
Ook de accessoires voor oudere Meo-modellen staan er niet meer in, maar zijn wel leverbaar.
Fomaspeed vaste gradatie en Fomatone PE zijn ook nog steeds leverbaar, maar we moeten op de beurs nu definitief duidelijkheid krijgen over de maten, gradaties en oppervlakken. Ook deze pagina's worden later toegevoegd.
Je kunt het beste altijd even bellen en vragen.
Groeten
Mirko
MirkoBoeddecker
Vandaag hebben we onderhandeld: er komen filtersets van 25 x 25 cm!
Tegen een redelijke prijs.
Mirko
Gast
mea culpa...ik heb de maat op de een of andere manier over het hoofd gezien :-)
Groeten, Stefan
Astrid
Vandaag hebben we onderhandeld: er komen filtersets van 25 x 25 cm!
Tegen een redelijke prijs.
Mirko
Hallo Mirko,
1. Is er al bekend wanneer deze sets leverbaar zullen zijn?
2. Zullen deze 25 x 25 sets alleen hele stappen omvatten of ook de halve?
Tot die tijd wilde ik het met de kleine 9x9-filters doen. In de nieuwe catalogus staat een Paterson-set met de tussenmaten. Bij de verzending werd mij verteld dat deze niet meer leverbaar zou zijn. Waarom verschijnt de set voor het eerst in de catalogus en is hij dan niet meer leverbaar?
Bedankt en groeten
Astrid
PS: De Paterson-wisser is aangekomen. Nogmaals bedankt voor je tips en informatie!
cfb_de
Hallo Astrid,
omdat de verzending blijkbaar een beetje in de war is, of omdat de catalogus zijn tijd een paar dagen vooruit is...
Dat vermoed ik tenminste. Maak je geen zorgen. Wat Mirko belooft, komt hij ook na. En zo niet, dan geeft hij dat wel toe.
Hartelijke groeten,
Franz
MirkoBoeddecker
Hallo Astrid,
Oom Paterson heeft me op de Photokina beloofd dat dit artikel bij de volgende levering mee kan worden geleverd.
Ik weet niet meer precies waarom we het de vorige keer niet in ons assortiment hadden opgenomen.
Het was ofwel te duur, ofwel op dat moment niet leverbaar.
Nu is het in ieder geval leverbaar en qua prijs ook oké, dus hebben we het opgenomen.
Maar zolang de goederen nog niet in de schappen liggen (zien, voelen, horen, ruiken, proeven - principe), kan het nog voorkomen dat sommige verzendmedewerkers het bestaan van deze aanbieding ontkennen....
Ik reken op een overgangsperiode van 3-4 weken.
De sets van 25x25 cm duren nog even. Er moeten eerst ruwe dragers worden gegoten, enz. Tot nu toe is alleen de principiële beschikbaarheid tegen een berekende prijs duidelijk.
Groeten
Mirko