MirkoBoeddecker
Beste forumdeelnemers,
vanwege de toename van anonieme berichten op diverse andere forums hebben we besloten om voor ons kleine maar fijne analoge forum een iets meer besloten opzet te kiezen.
Voordat u kunt reageren of een bericht kunt plaatsen, vereist het forum voortaan dat u bent ingelogd.
Hierdoor worden anonieme berichten en mogelijke verwarring (bijvoorbeeld het plaatsen van berichten door één persoon onder verschillende namen) voorkomen.
Het staat nog steeds iedereen vrij om hier iets te publiceren en we zijn buitengewoon blij met elke constructieve bijdrage.
Het registratieproces is een fluitje van een cent. Er wordt alleen de geldigheid van het e-mailadres gecontroleerd en het hele proces duurt slechts enkele seconden.
Uiteraard worden de e-mailadressen niet doorgegeven of op andere wijze gebruikt door het forum.
Je kunt natuurlijk nog steeds in het forum lezen zonder je aan te melden of in te loggen.
Mirko
cfb_de
Hallo Mirko,
dan zal ik in de toekomst minder schrijven. Vanaf mijn werk kan ik niet inloggen vanwege hun beveiligingsinstellingen.
En meestal heb ik ’s avonds niet echt zin om het forum nog een keer door te lezen.
Ik had eigenlijk gehoopt dat de zelfdiscipline hier net zo goed zou werken als op het forum van de concurrent.
Met vriendelijke groeten,
Franz
Niall
Hoi,
Kan iemand het bericht van Mirko hierboven over de forums vertalen!!!
Niall
MirkoBoeddecker
@ Franz,
dat doet ze op het concurrentenforum juist niet!
Dat van de beveiligingsinstellingen op het werk is natuurlijk een interessant punt. Daar had ik niet aan gedacht.
Wat verbieden die instellingen precies??
Heb je het al eens geprobeerd?
Groeten
Mirko
PS: stuur me je bericht anders gewoon even per e-mail. Dan upload ik het wel :lol:
@ Niall,
je hebt al door wat er nieuw is, want ik zie dat je bent ingelogd om dit te posten. Dat is alles wat we vragen. Log in voordat je iets plaatst om te voorkomen dat één gebruiker onder verschillende namen dubbele berichten plaatst.
Mirko
Niall
.......Precies, Mirko!! Ik had al het gevoel dat er iets anders was toen ik probeerde te posten. Bedankt!!!
Niall
cfb_de
Hallo Mirko,
Ik vind wel dat het op het concurrentenforum best goed gaat. Als ik het vergelijk met andere forums (bijvoorbeeld fc)... Laten we het daar maar niet over hebben.
De toon is goed, men gaat vriendelijk en respectvol met elkaar om, zelfs "domme" vragen worden beantwoord, al is het maar met een verwijzing naar de zoekfunctie (die bijna alle standaardvragen daar zou kunnen beantwoorden; helaas zijn veel surfers niet in staat om een zoekopdracht bruikbaar te formuleren).
Of bedoel je die thread van laatst met meer dan 200 berichten? Daar had ik zelf ook wel een aandeel in. Als zo'n trolletje begint, bellen een paar vaste bezoekers even met elkaar, mailen elkaar, en de trolachtige poster (dat was hij niet eens, trollen melden zich maar één keer) wordt beziggehouden. Dat heb ik daar met veel plezier en een brede grijns overgenomen :-)
Mijn probleem op het werk is het volgende: het accepteren van cookies is alleen toegestaan op geselecteerde sites. Daardoor kan ik niet inloggen.
Aangezien we in een centraal beheerde omgeving werken, kan ik jullie daar ook niet zomaar toegang geven.
Eerlijk gezegd heb ik geen zin in "Bericht per e-mail". Dus ik zal waarschijnlijk minder posten.
Franz
Gast
Ik vind dat een heel goede maatregel. Dan kan niet meer elke onzin op mijn conto worden geschreven.
Groeten
Ferdinand
MirkoBoeddecker
Franz,
weet je zeker dat je een koekje moet eten om in te loggen?
Voor zover ik heb gezien, heb je dat alleen nodig voor de functie "altijd ingelogd blijven zolang ik op deze computer zit".
Ik zal de scripts vanavond eens doornemen.
De software is gekocht – ik heb het niet zelf geprogrammeerd – dus ik kan het niet uit mijn hoofd zeggen.
Probeer het anders eens uit en weiger de aangeboden koekjes.
Mocht nog meer gebruikers dit probleem hebben, dan heroverwegen we het geheel opnieuw.
Het nut moet immers altijd in verhouding staan tot de inspanning.
Geen berichten meer betekent dan wel ook geen dubbele berichten...... :lol:
Mirko
cfb_de
Hallo Mirko,
Ik weet het natuurlijk niet zeker. Maar ik krijg hetzelfde gedrag te zien als ik hier thuis mijn oude Netrape dwing om geen cookies te accepteren.
Het kan ook aan andere moderne talen, een proxy of wie weet wat nog meer liggen. Op het werk heb ik helaas geen mogelijkheid om na te gaan wat er allemaal "aangepast" is. Dat is het grote nadeel als de opdrachtgever een grote klant is bij dat bedrijf uit Redmond.
Daarom heb ik ook geen mogelijkheid om aangeboden cookies beleefd te weigeren.
Franz
micha
@Mirko
Daar zul je helaas je tanden op stukbijten. Zonder cookie kun je je niet aanmelden. De sessie-ID moet op de een of andere manier worden beheerd. De forumsoftware lijkt erg op elkaar. Het maakt niet uit welke organisatie erachter zit.
Ik vind het ook niet zo geweldig. Af en toe heb je gewoon maar een paar minuten tijd, of gewoon geen zin in 20 muisklikken...
@Franz
hoe gaat het eigenlijk met je zelfgebouwde 8x10? Ik zou het wel eens willen weten.
Micha