Gast
Hallo,
ik heb een vraagje: vroeger hadden jullie toch Wephota? Zouden jullie hun Universal B niet in het assortiment kunnen opnemen? Anders moet ik namelijk altijd in Wernigerode bestellen voor 7x10, 9x13 en 13x18, evenals de gradaties zacht, speciaal en extra hard, omdat die als Fomabrom niet meer verkrijgbaar zijn.
Bovendien hebben ze daar ook mat, halfmat en zijdeglans. Er moet toch iets te regelen zijn, zodat ik de verzendkosten kan besparen (jullie Classic Color wordt daar toch ook verpakt; niemand anders verpakt het zo).
En aangezien ik bij Wephota altijd iets extra's bestel om de verhouding tussen verzendkosten en prijs te verbeteren – wat dan ten koste gaat van jullie omzet – is dat misschien ook een argument.
Roland
MirkoBoeddecker
Roland,
Ze hebben die maten en gradaties alleen maar omdat ze op bestelling van de masterrol kunnen snijden.
We zouden ze op voorraad moeten nemen, maar behalve jij koopt bijna niemand de kleine formaten en exotische gradaties.
Wie lastige negatieven heeft, kiest meestal voor Multigrade.
Begin nu alsjeblieft geen principiële discussie!!
Je hebt vast je redenen om met FG te werken. Mijn opmerking heeft betrekking op de omzetcijfers (dus hoeveel de anderen kopen).
Vaste gradaties hebben hun markt bij fine art-printers die volgens het zonesysteem werken. En die hebben nu eenmaal alleen normaal of speciaal nodig (de zin van het zonesysteem).
Het is theoretisch helemaal geen probleem om het Forte Kaltton-papier met vaste gradaties (zit in Wephota) in alle maten en oppervlakken op voorraad te hebben – als er maar iemand was die het zou kopen!
Deze goederen bederven bij ons. We zijn er nu zelfs toe overgegaan om bij speciale bestellingen vooruitbetaling te vragen, nadat we in 2000-2003 in totaal voor meer dan 15.000 euro niet-afgehaald zacht of mat barietpapier hier tegen spotprijs moesten "weggeven" aan cursussen "schilderen met ontwikkelaar".
Conclusie: bij de heel speciale producten heeft Wephota zoiets als een natuurlijk monopolie, wat te danken is aan het feit dat ze zelf kunnen snijden en deze producten ook daadwerkelijk maken (waarschijnlijk met een flinke portie gemengde kalk).
Bij ons krijg je het volledige Wephota-assortiment tegen de catalogusprijs – al sinds 1994.
We maken er alleen geen reclame voor, omdat we er nauwelijks iets aan kunnen verdienen.
Wephota-producten kunnen niet worden geruild en we vragen je ook om rechtstreeks bij Wephota te klagen als iets verkeerd is gesneden.
De levertijden zijn je vast al bekend... het kan best maanden duren.
Dit is allemaal niet echt rendabel voor ons, maar we doen het voor jullie (ook de gemengde berekening; je weet het: een tevreden klant is het hoogste goed).
Met vriendelijke groeten,
Mirko