Gast
Ik heb tot mijn schrik gelezen dat jullie jullie pakketten nu door UPS laten vervoeren. Is het misschien mogelijk om tegen een toeslag gewoon bij de goede oude post te blijven? Ik heb alleen maar slechte ervaringen met UPS. Als je niet thuis bent, laten ze geen afwezigheidskaartje achter; na twee pogingen (logisch!) kun je de spullen dan 20 km verderop in het depot ophalen. Dat is best vervelend. En DHL deed het toch ook binnen 1-2 dagen, of niet??
Groeten
Roland
cfb_de
Dat klopt, dat is het nadeel van UPS. Ik ben daar tevreden over GLS: daar kun je een soort "algemene volmacht" achterlaten, zodat ze het pakket bij afwezigheid automatisch bij de buren afleveren.
En ze zouden ook niet duurder moeten zijn dan UPS (de post is daar helaas inmiddels voor ondernemers onbespreekbaar duur).
Met vriendelijke groeten,
Franz
Gast
>> De post is voor ondernemers helaas inmiddels onbetaalbaar
Dat is helaas precies het punt. Daarom zou het fijn zijn als je tegen een meerprijs toch voor DHL zou kunnen kiezen. Want 20 km rijden (heen en terug 40 km, afhankelijk van het verkeer tot wel 1,5 uur) is voor mij toch niet de moeite waard. En bij de post kan ik het lekker gemakkelijk tussen 9 en 20 uur ophalen, ook op zaterdag.
MirkoBoeddecker
Roland,
Je kunt je pakket elektronisch volgen via UPS.
Als je ons je e-mailadres geeft, kunnen we ervoor zorgen dat je op de hoogte wordt gehouden van elke stap die je pakket doorloopt en dat je zelf kunt aangeven op welke dag het bezorgd moet worden (via internet).
De Post heeft de binnenlandse tarieven met bijna 80% verhoogd en de tarieven voor Oostenrijk, Nederland enz. met 500%.
We stonden voor de keuze om de verzending binnen Europa helemaal stop te zetten of over te stappen.
Helaas is het in zo'n geval alles of niets, want bij UPS gaan we natuurlijk geen catalogusprijzen betalen (dat deden we vroeger bij de Post ook niet, maar een of andere slimme kop bij het concern heeft de medewerkers vanaf april 2004 algemeen verboden om speciale voorwaarden te bedingen voor verzenders die kleiner zijn dan Quelle...).
Bovendien stopt de Post binnenkort met het ophalen aan het loket (dat is ons tenminste vorig jaar meegedeeld).
Hier in Berlijn zijn al veel postkantoren omgevormd tot McPaper-filialen zonder pakketdepot.
We moeten nu helemaal naar Wedding rijden om pakketten en aangetekende zendingen op te halen, hoewel er op de Rosenthaler Platz een postkantoor – pardon, McPaper-filiaal – is...
Tot nu toe is er nog geen enkel UPS-pakket teruggestuurd.
Postpakketten zonder kennisgevingskaart waren ook echt geen zeldzaamheid... :(
Ik denk dat het met de nieuwe mogelijkheid dat jullie als klanten zelf kunnen volgen, zeker beter zal gaan dan voorheen.
We kunnen ook heel gericht via onze UPS-contactpersoon individuele probleemgevallen melden (zoals een kaart die niet is gestoken). Mocht er echt een complicatie optreden, zoals dat pakketten niet worden bezorgd of in het depot terechtkomen zonder bezorgpoging: meld het ons, dan zorgen wij ervoor dat het niet nog een keer gebeurt.
Groeten
Mirko
Gast
Mirko, bedankt voor de uitleg.
> Als je ons je e-mailadres geeft, kunnen we ervoor zorgen dat je op de hoogte wordt gehouden van elke stap die je pakket maakt en kun je zelf aangeven op welke dag het bezorgd moet worden (via internet).
Ik heb net op de UPS-website gekeken en nergens iets gevonden over de bezorgdagen en de mogelijke tijdstippen. Ik ben hier ook net komen wonen en weet niet waar het depot hier ligt. Ik heb nu een e-mail naar UPS gestuurd en ben benieuwd of ik antwoord krijg. Zaterdag is waarschijnlijk geen optie, toch?
> Postpakketten zonder kennisgevingskaart waren inderdaad ook geen zeldzaamheid....
Dat klopt natuurlijk ook. Het kwam ook voor dat de kennisgevingskaart pas dagen later in de brievenbus lag, omdat men niet bij de brievenbus kon (zie hieronder).
Ik vind het jammer dat je je klanten de optie DHL niet openlaat (zoals bijvoorbeeld Phototec in Hattingen). Voor een alleenstaande zoals ik, die van 7.30 uur tot meestal 18.00 uur werkt en niet de buren de ene na de andere wil aanspreken voor het aannemen van pakketten, die bovendien in een huis woont waar de brievenbussen achter de gesloten voordeur liggen, waardoor ze voor UPS, GLS en DPD niet toegankelijk zijn, en daardoor meestal ook geen afhaalkaartje krijgt, blijft alleen de rit naar de depots over (op welke tijden?). Daardoor blijven alleen de alternatieven over: trouwen, een vrouw thuis laten of ergens anders kopen.
Echt jammer.
Groeten, Roland.
MirkoBoeddecker
Roland,
de cruciale zin is deze: ook de post schrapt de mogelijkheid om pakketten bij het loket af te halen.
Zaterdagbezorging is bij UPS mogelijk, maar kost wel extra.
Je kunt het pakket niet volgen als we je geen pakket hebben gestuurd. Met de code kun je echter zowel telefonisch als via internet 24 uur per dag de status van het pakket opvragen en een bezorging bij buren enz. of op een bepaald tijdstip regelen.
Daardoor is de pakketkaart eigenlijk overbodig.
Ik zal morgen bij UPS de kwestie van de zaterdagbezorging aankaarten.
Als het mogelijk zou zijn dat je pakketten alleen op zaterdag worden bezorgd – helpt dat dan?
Groeten
Mirko
PS: De post vraagt alleen al € 7,50 voor het ophalen van pakketten bij zakelijke klanten. We kunnen nu hooguit nog naar het loket gaan en er een Freeway-zegel op plakken. Het probleem: het dichtstbijzijnde postkantoor met pakketloket ligt op 35 minuten rijden en er is daar nergens parkeergelegenheid.
Gast
Zeg eens, Roland,
kun je de bestelde spullen niet naar je werk laten sturen?
Bij het bedrijf waar ik werk gaat dat prima... zelfs DHL is ineens best betrouwbaar. Zou het aan de bedrijfsnaam in het adres liggen? :(
Groeten
Carsten M.
Gast
Hallo,
Ik had nooit gedacht dat ik dit ooit zou zeggen, maar ik wil de Deutsche Bundespost terug.
Eigenlijk zou alles sneller, beter en goedkoper moeten worden, maar goedkoper is het niet geworden, sneller is het bijna niet geworden en beter is het al helemaal niet geworden; de staat betaalt nog steeds enorme bedragen aan subsidies.
Wat er is gebeurd, is dat talloze postkantoren zijn gesloten, er steeds minder brievenbussen zijn en de postbodes niet eens meer mooie uniformen dragen (heel belangrijk!!! het allerbeste aan de Bundespost).
Gelukkig ben ik (bij FOTOIMPEX) niet afhankelijk van bestellingen, sluit de winkel alsjeblieft niet!
Werner
MirkoBoeddecker
Hallo Werner,
Maak je geen zorgen – we sluiten de winkel niet :(
En de verzending natuurlijk ook niet. We hebben goed nagedacht over UPS – bijna drie maanden onderhandeld en offertes vergeleken – en hebben vervolgens bewust NIET voor de goedkoopste aanbieder gekozen, maar voor degene die over de hele linie het beste product aanbood.
UPS levert tegen eerlijke voorwaarden in heel Europa en tegen vergelijkbare voorwaarden als DHL in Duitsland, maar sneller en met betere traceerbaarheid.
Bovendien staat het geld voor rembourszendingen direct op de rekening en niet pas na weken, zoals bij de Post.
Wat de uniformen betreft, vind ik de UPS-medewerkers aanzienlijk stijlvoller dan de nieuwe DHL-poloshirts in citroenvlindergele kleur :P
Toch: oude tarieven bij de Post & gegarandeerde afhaling aan het loket ook in de toekomst – en we stappen onmiddellijk weer over!
Groeten
Mirko
Gast
Hallo,
Gast
Hallo,
Dat was even een uitglijder, ik ben natuurlijk blij dat ik gewoon in de winkel kan blijven kopen.
Even terzijde: dat over de uniformen was natuurlijk niet helemaal serieus bedoeld, ook al hadden die uniformen van de Bundespost uit de jaren 50 er de laatste dagen voor de privatisering wel heel charmant nostalgisch uitgezien.
Werner
Gast
Hallo,
Ik realiseer me nu pas dat we elkaar verkeerd begrepen hebben. Ik bedoelde niet dat jullie weer gebruik moeten maken van die rampzalige Deutsche Post, maar dat ik graag onze oude "Deutsche Bundespost" terug zou willen, zoals die was voordat ze geprivatiseerd werd.
De oude post was al niet bepaald klantvriendelijk, maar sinds ze geprivatiseerd is, doen ze er nog een schepje bovenop.
Werner
Gast
Mirko, als zaterdag mogelijk is, en je dat op de website kunt aangeven, en het dan ook nog werkt, is dat in ieder geval al iets. Ik begrijp natuurlijk dat het voor jullie ook onaanvaardbaar is om 45 minuten te rijden voor een pakketje en dan ook nog eens aanzienlijk meer te betalen. Dat is nu eenmaal voor iedereen anders. Bij mij daarentegen ligt het hoofdpostkantoor om de hoek, 3 minuten lopen, maar UPS is onaanvaardbaar ver weg. Ik heb trouwens naar UPS geschreven met de vraag bij welk depot ik het moet ophalen als de bezorging niet lukt. Voor zover ik weet 15 km hiervandaan, ca. 30 min. rijden, maar dat is nog niet bevestigd. Op de website is die info niet te vinden. Na een paar uur kreeg ik de info waar ik pakketten die ik wil versturen in de wijde omgeving kan afgeven, die info wilde ik helemaal niet, die had ik ook zonder problemen op de website kunnen vinden. Op een herhaalde vraag hebben ze tot nu toe niet gereageerd. Het probleem met UPS, DHL, GLS en hoe ze ook allemaal heten, is dat ze alleen geïnteresseerd zijn in grote klanten (in dit geval in jou, Mirko ;-), maar dat de particuliere eindgebruiker in de kou blijft staan.
Ik duim voor jullie dat jullie eens een filiaal openen in het westen van het land, ik zou Kön voorstellen om persoonlijke redenen ;-).
@Carsten: daar heb ik ook al over nagedacht, maar in de kliniek is dat een beetje onhandig: "Hé, er is iemand van UPS voor je" – "Dat gaat niet, we zijn net bezig met reanimeren" ;-). Afgezien daarvan is het bij ons volkomen onoverzichtelijk en is de receptie zelden bemand.
Tot ziens.
Roland
cfb_de
Roland,
Je zou eens moeten overstappen naar een van die winstgevende, goede, kerkelijke ziekenhuizen. Bij mijn vriendin (verpleegster in zo’n ziekenhuis hier in S am N) is het helemaal geen probleem om elk pakketje bij de postkamer te laten aannemen. De afdeling krijgt een bericht dat er iets is aangekomen, en bij de eerstvolgende dienstwisseling haalt ze het daar op.
UPS, Post, GLS, het maakt helemaal niet uit. Ook hun koeriers doen geen reanimatie, die hebben bij de patiënten niets te zoeken.
Franz (buurman die belast is met de ontvangst. Werkt na drie keer uitleg ook met UPS.)
Urnes
Hallo allemaal,
Ik kan alleen maar zeggen dat bij ons in ieder geval UPS of de andere particuliere bezorgers langskomen en de pakketjes eventueel ook bij onze buren afgeven. Van de post kun je dat nu niet bepaald zeggen en er zijn al gevallen geweest waarin pakketjes simpelweg niet werden bezorgd en je er echt achteraan moest gaan. DHL bezorgt bij ons niet meer, dat doet nu weer onze toch al trage postbode; dat hij nu een dienstauto heeft, heeft niets veranderd.
Dus ik zou zeggen: "De een zijn vreugde, de ander zijn leed"
Groeten, Sven.
Gast
Franz, bedankt voor de tip (postkantoor, geen kerkelijk gebouw, daar willen ze me niet hebben, ik ben niet gedoopt ;-).
Na verschillende vervelende ervaringen met particuliere bezorgdiensten ben ik inmiddels op mijn hoede. Het beste wat mij is overkomen, was enige tijd geleden, toen een pakket aan zomaar iemand in het gebouw werd overhandigd en die persoon het ook nog eens onleesbaar, maar blijkbaar met mijn achternaam, had ondertekend. Het was onmogelijk om erachter te komen wie het pakket had gekregen, en dat moet je dan eerst aan de afzender uitleggen, terwijl die eikel van UPS stellig beweert dat hij het aan mij heeft gegeven.
MirkoBoeddecker
Dus......
De UPS-bezorger was net hier.
Er zijn de volgende mogelijkheden:
1) Je geeft een volmacht aan een bepaalde ontvanger (bijvoorbeeld een buurman die je vertrouwt). Het pakket mag dan alleen daar worden afgeleverd; de naam wordt bij UPS duidelijk leesbaar in de computer ingevoerd en op de website kun je volgen bij wie het pakket ligt.
2) U geeft UPS toestemming om het pakket in de garage of voor de deur neer te zetten (iedereen moet zelf weten of dat in zijn of haar woonplaats veilig is).
3) Bezorging op het werk – geen enkel probleem, geef ons gewoon een afleveradres door.
4) Bezorging op zaterdag, maar dat kan alleen via Express Plus en kost vanaf 25 euro per pakket.
5) Als het bovenstaande niet lukt, proberen we het met zo'n Freeway-pakketzegel van de post. Dan halen ze het namelijk op. Dat kost in ieder geval minder dan bezorging op zaterdag. Maar geef dit wel altijd van tevoren door en wees niet boos als we eerst naar het postkantoor moeten rijden om zegels te kopen en het daardoor een dag later vertrekt.
Mirko
Gast
Hallo Mirko,
Punt 2) werkt, in tegenstelling tot alle beloften van UPS, maar slecht. Het is aan de bezorger om te beslissen of hij dit op zich wil nemen (hij is namelijk aansprakelijk jegens UPS voor deze handeling!). Maar heel weinig bezorgers willen dat.
Punt 1) vereist wat uitleg en een aantal telefoontjes naar UPS voordat het lukt. Bij mij pas na de derde keer.
Punt 3) is in veel bedrijven geen optie. Bij mij bijvoorbeeld krijg ik zonder bestelling via DC helemaal niets binnen (en zonder materiaalpasje ook niets naar buiten).
Punt 4) is naar mijn mening onbespreekbaar duur.
Punt 5) is een geweldige prestatie van jullie!
Franz
MirkoBoeddecker
Hallo Franz,
Onze UPS-medewerker is daar wat optimistischer over dan jij.
We krijgen kant-en-klare formulieren voor een aansprakelijkheidsverklaring bij bezorging bij de garagedeur (ten opzichte van de bezorger) en volmachten voor bezorging bij de buren. Die kun je dan van onze website downloaden en naar UPS faxen.
Bij problemen helpt onze contactpersoon.
Groeten,
Mirko
PS: de postboot was er net en zei dat hij af en toe even zou komen kijken of er iets mee te nemen is ;-)
Gast
Mirko, allereerst bedankt, want ik waardeer het echt dat je bij jullie het gevoel hebt dat er voor je kleine probleempjes wordt gezorgd.
Zo zie ik toch nog een kans om af en toe eens Efke te gebruiken, want die vind ik namelijk best wel leuk ;-).
Maar wat betreft "4) Bezorging op zaterdag, maar dat kan alleen via Express Plus en kost vanaf € 25 per pakket", daar moet ik even om glimlachen. Voor dat bedrag kun je bijna zelf naar Berlijn vliegen.
Roland