Gast
Mirko,
waarom heb je mijn prijsvraag verwijderd <_< :-( (Iedereen zou toch mee moeten kunnen doen, niet alleen de medewerkers van FOTOIMPEX). Overigens: beroep bij de rechter is uiteraard uitgesloten.
Groeten
Ferdinand
Gast
...heb ik je in een e-mail geschreven voordat dit bericht werd gepubliceerd....
rherz
<_<
Hallo Mirko,
laat je niet door Ferdinand beïnvloeden, want bij hem is alles slecht wat niet op de een of andere manier in een gele verpakking zit – voor zover dat bedrijf nog wel iets verpakt. Op een gegeven moment komt er iemand langs (waarschijnlijk een geestelijk verwarde Efke-gebruiker – net als ik :blink: , die de verworvenheden van de afgelopen jaren gewoon niet wil begrijpen) en verdrinkt hem zo langzaam mogelijk in X-T0L (die hopelijk niet eerder zonder waarschuwing is afgeschaft – zoveel over de verworvenheden van de afgelopen jaren – of eerder is stopgezet omdat men nu meer op digitaal inzet) :D
Groeten
Robert
die het eens is met de oude Fritz: Ieder mag op zijn eigen manier gelukkig worden! :)
Gast
Oei, wat een politiek incorrecte post! "en laat hem zo langzaam mogelijk in X-T0L verdrinken". Nou, wat zeg je daarvan. Waar blijft de buurtcommissaris dan?
Gelukkig hoef je in Mirko’s zelfbedieningswinkel van intellectuele verworvenheden niet lang te zoeken om op onzin met nog grotere onzin te reageren:
"De beginner kiest natuurlijk liever voor de compensatieontwikkelaars zoals bijvoorbeeld Classic F09 of voor een WONDERONTWIKKELAAR zoals A 49 of XTOL."
Daar kun je je echt alleen maar over verbazen.
Ferdinand
(afgekraakt)
rherz
Hoi Ferdinand,
Je bericht is absoluut politiek correct. Heb je ooit een Efke-gebruiker die problemen met de film had echt geholpen? Nee, je haalt de films regelmatig onderuit en prijst het gele bedrijf de hemel in. Dat helpt iemand die Efke wil gebruiken helemaal niets, en eigenlijk willen de mensen die op de forums schrijven meestal gewoon hulp.
Iedereen mag natuurlijk doen wat hij wil. Misschien moet je op je homepage gewoon het Efke-hatersforum openen en daar met gelijkgestemden van gedachten wisselen – dan kun je de Efke-berichten in de andere forums met rust laten. <_<
En over A49 laat ik helemaal niets los – die is bijna perfect. Ook een reden waarom je er in de forums zo weinig over leest – die zorgt nauwelijks voor gedoe! Vergeleken met al het andere – bijna een wonder. :)
Veel groeten
Robert
Citaat (maar ik weet niet meer van wie :blink: ): Er zijn duizend gelegenheden om je mond te houden – maak ze allemaal gebruik van!
Gast
Robert,
de volgende aflossing/kringelpost komt er zeker aan. Ik kan je niet beloven dat ik me dan kan inhouden. De mentale uitbarstingen van sommige efke-freaks zijn gewoon om je dood te lachen. Terwijl het toch alleen maar om FILMMATERIAAL gaat.
I'll be back!
Ferdinand
rherz
Hallo Ferdinand,
Ik reken mezelf eigenlijk niet tot de Efke-fanaten: 35 mm: Fuji Neopan 100 Acros (vanwege het Schwarzschild-effect) als standaardfilm, en als ik veel licht heb en geen korrel wil, Efke 25 – bij weinig licht Neopan 400 en in geval van nood Neopan 1600.
Bij 4x5" Efke PL100 en binnenkort bij wijze van proef Maco Cube 400 c – als stand-by IR-film en voor iets meer gevoeligheid – we zullen zien...
Het gaat hier niet om het verdedigen van Efke, maar om het feit dat je berichten over Efke altijd langs het onderwerp gaan – geen hulp bij het onderwerp, maar alleen overbodige opmerkingen. En die opmerkingen mag je wat mij betreft gewoon achterwege laten.
Met vriendelijke groeten
Robert
Gast
Ach, onze Ferdinand is nu eenmaal een overblijfsel uit de Koude Oorlog – uit het Oosten kan, mag en mag gewoon niets goeds komen...
Wij weten – dankzij Marx – gelukkig wel beter ;-)
Gast
PS: Ik vraag me af of zijn houding nu verandert, nu Tsjechië (-> Foma) en Hongarije (-> Forte) ook al lid zijn van de EU; met Kroatië (-> Efke) zal het over een paar jaar vast ook zover zijn...
Roman (die zijn vakantie naar Kroatië eind mei al aan het plannen is...)
rherz
Hoi Roman,
Maak nu alleen niet zijn laatste vijandbeeld kapot... <_< (met zulke vooruitzichten)
Groeten
Robert
Gast
Zijn er eigenlijk islamitisch-fundamentalistische films (Osama-Pan)?
rherz
Niet dat ik het zou weten – maar je zou het eens kunnen opzoeken...
Je bedoelt dat je zo de aandacht zou kunnen vestigen op een nieuw, onuitgeput en nog steeds bestaand vijandbeeld.
Wat voor "eigenaardigheden" zou zo’n film moeten hebben? (misschien af en toe een zandkorrel erin?)
Als alternatief kan ik mijn zwager in Shanghai eens op Chinese films zetten – misschien zijn die er met een rode tint?
Nee, dat gaat niet – roze heeft de afmetingen al voor zichzelf gereserveerd (tenzij je ze in enorme hoeveelheden sterk geconcentreerde ontwikkelaar baadt)
<_<
Veel groeten
Robert
Gast
>Zijn er eigenlijk islamitisch-fundamentalistische films (Osama-Pan)?
>Roman
Nee Roman, je bedoelt de Tali-Pan.
Maar ik geloof niet dat Ferdinand een coalitie van bereidwilligen bij elkaar krijgt, ondanks al zijn ijver in de strijd tegen de zilverfundamentalisten uit Berlijn. Die verbetenheid is toch helemaal niet cool. Dan liever zwelgen in de romige smelt van de wondergrijze waarden. Maar tegen wie zeg ik dat.
Groeten
LS
Gast
Hallo allemaal,
nu jullie hier allemaal zo gezellig bij elkaar zijn, kan iemand mij misschien de volgende vraag beantwoorden:
Waarom hoor je eigenlijk NOOIT zulk onbeduidend gejank als er eens andere personages slecht afkomen (wat bijvoorbeeld vaak genoeg het geval is bij de Mähen, die ik – althans in rherz’s verbeelding – uitsluitend gebruik)? Zou het kunnen dat dit iets te maken heeft met minderwaardigheidscomplexen?
@rherz
: Je lijkt de neiging te hebben om je eigen problemen ook bij anderen te willen zien, een twijfelachtige neiging bij het proberen deze te overwinnen. Trefwoord: roze tint en houdbaarheid van de ontwikkelaar. Zoek eens naar je eigen berichten.
@Roman
: Hartelijk dank voor deze gratis demonstratie van je logisch denkvermogen. Hegel en Marx zouden er echt versteld van staan. Geniet van je vakantie en zorg ervoor dat ze je daar geen efke-B-productie aansmeren. Zou zonde zijn als er weer mooie foto's in de gootsteen belanden.
En trouwens: zoals jullie zien, hoef ik niet krampachtig te proberen een coalitie te vormen. Mijn steun komt vanzelf, zeg maar op puur vrijwillige basis:
http://www.phototec.de/phorum_neu/read.php...i=57761&t=57753
Goede dienst voor iedereen
rherz
Hallo Ferdinand,
- De roze verkleuring en de neiging tot fixatieverlies bij Mähen zijn slechts een voorbeeld van het feit dat ook andere films een wat specialere behandeling nodig hebben, en dus niet zo probleemloos zijn. De ene film krijgt dat wel toegestaan, de andere niet...
- Houdbaarheid van ontwikkelaars: elke ontwikkelaar gaat op een gegeven moment kapot (ook al is bij RODINAL nog niet ontdekt wanneer :blink: ) A49 ook (ik neem aan dat je hierop doelt in je bericht) – maar die waarschuwt je van tevoren door een zeer duidelijke verkleuring! XTOL niet... enz.
Neem het me niet kwalijk, maar ik denk dat je hier een probleem hebt.
Om nog even terug te komen op de eigenlijke reden: help mensen bij het oplossen van hun problemen of houd je er gewoon buiten. <_< Dan is iedereen geholpen.
Groeten
Robert
Gast
Hallo Ferdinand,
Wanhoop niet. We nemen je allemaal heel serieus.
Wat betreft je vraag over andere materialen:
http://www.phototec.de/phorum_neu/read.php...i=57860&t=57753
En nu? Op naar de strijd? Wacht even. Eerst even de statistieken bekeken.
Aantal klachten Efke >> Aantal klachten Ilford. De wereld is nog in orde.
Je zou op sommige punten wel eens gelijk kunnen hebben. Maar stop toch even met dat met je hoeven schrapen, zodat men iets meer van de tekst begrijpt.
Groeten
LS
Gast
Schäume,
De vraag was niet of er problemen zijn met andere materialen (wat ik nooit heb ontkend), maar waarom de gebruikers van Kodak/Ilford/Fuji/Agfa – noem maar op – niet altijd meteen zo beledigd zijn. Dat kan toch niet zo moeilijk te begrijpen zijn.
F.
Gast
Hallo Ferdinand,
- De roze verkleuring en de neiging tot fixatieverlies bij Mähen zijn slechts een voorbeeld dat ook andere films een wat specialere behandeling nodig hebben, en dus niet zo probleemloos zijn. De ene film krijgt dat toegestaan, de andere niet...
- Houdbaarheid van ontwikkelaars: elke ontwikkelaar gaat op een gegeven moment kapot (hoewel men bij RODINAL nog niet heeft ontdekt wanneer ;) ) A49 ook (ik neem aan dat je naar dat bericht verwijst) – maar die waarschuwt je van tevoren door een zeer duidelijke verkleuring! XTOL niet... enz.
Neem het me niet kwalijk, maar ik denk dat je hier een probleem hebt.
Om nog even terug te komen op de eigenlijke reden: help mensen bij het oplossen van hun problemen of houd je er gewoon buiten. :angry: Dan is iedereen geholpen.
Groeten
Robert
rherz,
ik zal mijn best doen en heb ook al een idee. Wacht maar af!
F.
Gast
>maar waarom de gebruikers van Kodak/Ilford/Fuji/Agfa-wat-dan-ook niet altijd meteen zo beledigd zijn. Dat kan toch niet zo moeilijk te begrijpen zijn
Hallo Ferdinand,
is dat zo? Oké, als jij het zegt. Nee, zo geformuleerd is het inderdaad moeilijk te begrijpen. Overigens vind ik het in deze context ook niet moeilijk te beantwoorden. Je komt er vast ook wel op.
Het zou mooi zijn als we hier in de toekomst allemaal vaker je laatste bericht ter harte zouden kunnen nemen. In die zin dat het contraproductief is om technische wijzigingen beledigend te formuleren of beledigd te reageren op technische meningsverschillen.
Groeten
Christian
Gast
Er ontbreekt een "niet". NIET NIET NIET moeilijk te begrijpen.