Gast
Hallo,
Waarom kun je dit fotopapier hier niet kopen, terwijl FOTOIMPEX toch de Duitse vertegenwoordiger van Fotokemika is?
Ik ken dit papier van mijn vakantie en ik vind het erg goed.
Juist nu Fomabrom nog maar in zo weinig soorten wordt geproduceerd, zou Efkebrom toch een goede vervanging zijn.
Groeten,
Paul
MirkoBoeddecker
Paul,
Fomabrom wordt nog maar in een paar soorten geproduceerd, omdat we zelfs voor deze soorten al minimale afnamehoeveelheden moesten garanderen.
Hetzelfde geldt voor de Fotokemika-papieren.
Tot 1999 waren deze in ons assortiment te vinden als Vario Classic en Classic Arts. Daarna heeft de fabrikant de productie stopgezet en produceert sindsdien alleen nog op aanvraag.
Iedereen die 4000 m² of meer van een of ander niet meer verkrijgbaar fotopapier wil kopen, wordt door ons beleverd. Krijgt ook een superprijs ;-)
Alles wat daaronder ligt, betekent dat we de minimale afname van 4000 m² kopen, 3 m² doorverkopen en daarna 3997 m² bij het afval gooien.
Dat gaat helaas niet.
Groeten
Mirko
FOTOIMPEX
MirkoBoeddecker
Varycon: daar hebben we nog eens een oplage van laten maken. Er zijn nog enkele maten beschikbaar. Staat in de catalogus vermeld als Vario Classic.
Groeten
Mirko
Gast
Hallo,
Maar ik heb die documenten bij een Zweeds bedrijf gezien; ik ga de naam echter zeker niet noemen, want ik wil hier niemand schade berokkenen.
En Fotokemika heeft ze ook op hun website staan.
Groeten
Walter
Gast
Hallo Walter,
Dat klopt, maar de Zweden kunnen meestal ook alleen de Multigrade leveren.
Fotokemika.net is trouwens NIET de officiële website van Fotokemika.
Een slimme Kroaat heeft het domein jaren geleden geregistreerd en probeert sindsdien de deal van zijn leven te sluiten door het aan Fotokemika te verkopen. Maar zij gaan daar best relaxed mee om. Alle informatie op deze pagina is bij elkaar geraapte onzin.
Op de Foma-homepage staan ook alle gradaties en oppervlakken.
Maar helemaal onderaan de prijslijst staat een klein sterretje met de tekst *niet uit voorraad leverbaar*.
Ze kunnen alles maken. Je moet alleen genoeg bestellen.
Wat denk je dat we hier te horen krijgen als we een papier in de catalogus zetten en daarna soms normaal kunnen leveren... en soms speciaal... en volgend jaar glanzend en in de herfst mat?
Zoals gezegd zaten de genoemde papiersoorten meer dan 10 jaar in ons assortiment en waren ze daarna niet meer redelijk te krijgen, en toen zijn de klanten vanzelf weggebleven en overgestapt op Classic.
Als we de bestaande vraag nu over nog meer papiersoorten zouden verdelen, zou er uiteindelijk waarschijnlijk helemaal niets meer leverbaar zijn. Bovendien zouden we de prijzen moeten verhogen, want er bestaat geen perfect magazijn waarin niets bederft. Een breder assortiment betekent aanzienlijke extra investeringen in de voorraad en hoge afschrijvingen op materiaal dat uiteindelijk toch niet is gekocht.
Dat klinkt hard, maar zo'n fabrikant is geen filosoof en geen kunstenaar.
Die rekent in machine-looptijden en grondstofprijzen en spuitverliezen...
Als er uiteindelijk winst uitkomt, gaat de productie van start.
Als de hoeveelheid niet toereikend is, blijven de schoorstenen koud.
Als je naar voorraad vraagt, trekt hij een gezicht, kijkt onrustig op zijn horloge, wiebelt met zijn benen heen en weer en zegt: "Meneeeheer Beddecker, ik heb nog een andeerre belangrijke afspraak... Bedankt en tot ziens!" – weg is hij :)
We moeten ons daarom concentreren op wat voor ons belangrijk is om in leven te blijven.
Bij efke zijn dat nu eenmaal eerder de films dan het papier en bij Forte is het omgekeerd.
Het Classic Museum kunnen we trouwens in alle bijzondere varianten leveren.
Met een bepaalde levertijd.
Groeten
Mirko