Gast
Hallo!
Voor mijn Opemus 5 lijken er helaas geen glasloze inlegplaten te zijn. Dus ik denk erover na om zelf iets in elkaar te knutselen. Heeft iemand hier ervaring mee of een paar tips?
En hoe zit het eigenlijk met de vlakheid bij 6x6 zonder glas?
Moet je alleen het glas aan de onderkant vervangen door een inlegmasker, of denken jullie dat je zonder problemen volledig zonder glasplaten kunt vergroten? Het belangrijkste is dat het stofprobleem verdwijnt (of in ieder geval wordt verminderd).
Bernd
Gast
Hallo Bernd,
Ik denk inderdaad dat we nog glasloze 6x6-inlegplaten voor de Opemus 5 hebben.
Heb je ons gebeld en iets anders gehoord?
Vlakheid: net als bij alle andere glasloze middenformaatcamera's.
Boven glas, onder glasloos zou mijn advies zijn, als je de Newton-ringen onder de knie krijgt.
Groeten,
Mirko
FOTOIMPEX
Gast
Hallo Mirko,
>Ik denk inderdaad dat we nog 6x6-inlegvellen zonder glas voor de Opemus 5 hebben.
>Heb je ons gebeld en iets anders gehoord??
Dat klopt inderdaad. In de catalogus staan onder Opemus 5 inderdaad alleen inlegvellen voor kleinformaat, terwijl op de website ook de onderdelen voor middenformaat te vinden zijn. Dat verbaasde mij ook ...
Bernd
Gast
We hebben nog 2300 stuks KB, maar slechts ongeveer 40 stuks MF.
Die zijn iets eerder uit de catalogus gehaald, zodat we buitenlandse klanten die al vooraf hebben overgemaakt niet teleur hoeven te stellen door niet te kunnen leveren.
Dus wie nog MF wil, moet nu snel bestellen.
De prijs is hetzelfde als die van KB.
Mirko
FOTOIMPEX
cfb_de
... En verder past het masker van de 6-serie ook wel in de 5-serie. Daar was ik Mirko erg dankbaar voor, want zo kan ik met het masker van de 5-serie MF en de 6-serie KB doen.
Zonder tussendoor te hoeven sleutelen. Even afstoffen is genoeg ;-)
Met vriendelijke groeten,
Franz