Gast
Ahoj,
prošel jsem si váš katalog a z toho množství informací mi už jde hlava kolem.
Nejsem zrovna začátečník, ale několik let jsem se tomu nevěnoval. Teď bych chtěl postupně začít vyvolávat své fotografie sám, hlavně černobílé.
Potřebuji cenově dostupnou univerzální kombinaci filmu a vývojky, abych mohl experimentovat. Nemám žádné speciální požadavky na extrémní vlastnosti. Normální zrno, dobré podání šedých tónů, snadná manipulace a nízká cena – to jsou moje kritéria.
Jako film jsem si vyhlédl ClassicPan. Jak 200, tak 400. Možná občas i efke 25.
Co je nejlepší použít jako vývojku?
Je něco proti Maco LP Grain Liquid?
Na Calbe A49, který je velmi doporučován, se mi nelíbí prášková forma. Myslím, že koncentráty se snáze používají.
Clasic F09 podle popisu (a fóra) zdůrazňuje zrno; netrvám zrovna na nejjemnějším zrnu, ale vývojka by ani neměla zrno příliš zesilovat.
Mám v plánu koupit si trochu větší balení, abych mohl opravdu hodně fotit, proto bych chtěl vývojku používat co nejuniverzálněji.
Cvičení dělá mistra :rolleyes:.
Jaké jsou vaše doporučení?
Gast
Ahoj Chaosi,
jelikož jsi nás požádal o radu, doporučujeme ti práškové vývojky, konkrétně model A49.
Jinak samozřejmě nemáme nic proti LP Grain. Pro tvé účely je ale asi spíše nevhodný, protože nemá jemné zrno jako F09 a ten přece nechceš.
V čem přesně spočívá tvůj problém s přípravou práškového vývojky?
Mně to trvá 3 minuty a pak mám svůj „koncentrát“, který vydrží klidně půl roku.
Když chci vyvolat film, odměřím si 100 ml, zaliju to 200 ml vody o pokojové teplotě a jdu na to v režimu 1+2 (dvojnásobná doba vyvolávání).
Prášek má navíc neomezenou trvanlivost (na rozdíl od tekutých koncentrátů) – takže ho mám vždy doma v zásobě – a navíc je levnější.
No, to byla moje rada.
A teď z pohledu prodejce: Kupuj LP Grain, protože je dražší a my na tom vyděláme víc!
Mirko
FOTOIMPEX
Gast
Ahoj!
Moje zkušenosti k tvým dotazům: