Gast
Witam
Przejrzałem wasz katalog i od nadmiaru informacji aż mi się głowa kręci.
Nie jestem nowicjuszem, ale przez lata nic nie robiłem, a teraz chciałbym stopniowo sam wywoływać swoje zdjęcia, zwłaszcza czarno-białe.
Potrzebuję niedrogiego, uniwersalnego zestawu filmu i wywoływacza, żeby móc eksperymentować. Nie mam specjalnych wymagań co do ekstremalnych parametrów. Moje kryteria to: normalne ziarno, dobre odwzorowanie szarości, łagodność i niska cena.
Jeśli chodzi o film, mam na oku ClassicPan. Zarówno 200, jak i 400. Może od czasu do czasu efke 25.
Co najlepiej wybrać jako wywoływacz?
Czy są jakieś wady Maco LP Grain Liquid?
W Calbe A49, który jest bardzo polecany, nie podoba mi się forma proszku. Myślę, że koncentraty są łatwiejsze w użyciu.
Według opisu (i forum) Clasic F09 podkreśla ziarnistość; nie zależę na bardzo drobnym ziarnie, ale wywoływacz nie powinien też zbytnio wzmacniać ziarnistości.
Planuję kupić nieco większe opakowania, aby móc naprawdę dużo fotografować, dlatego chciałbym, aby wywoływacz był jak najbardziej uniwersalny.
Praktyka czyni mistrza :rolleyes:.
Jakie są wasze rekomendacje?
Gast
Cześć Chaos,
skoro poprosiłeś nas o radę, polecamy Ci wywoływacze proszkowe, a konkretnie model A49.
Poza tym nie mamy oczywiście nic przeciwko LP Grain. Jednak do Twoich celów raczej się nie nadaje, ponieważ nie działa on na drobne ziarno niż F09, a tego przecież nie chcesz.
Na czym dokładnie polega Twój problem z przygotowaniem proszku?
Zajmuje mi to 3 minuty, a potem mam swój „koncentrat”, który spokojnie wystarcza na pół roku.
Jeśli chcę wywołać film, odlewam 100 ml, dodaję 200 ml wody o odpowiedniej temperaturze i zaczynam w trybie 1+2 (podwójny czas wywoływania).
Proszek ma też nieskończony termin przydatności (w przeciwieństwie do płynnych koncentratów) – więc zawsze mam go w domu – a do tego jest tańszy.
No cóż, to była moja rada.
A teraz głos sprzedawcy: kup LP Grain, bo jest droższy i więcej na nim zarobimy!
Mirko
FOTOIMPEX
Gast
Cześć!