guymeurs
KOMEN DE EFKE-FILMEN NIET WEER UIT ONDER DE OORSPRONKELIJKE NAAM ADOX?
DAT ZOU EEN GOEDE MARKETINGTIP ZIJN.
PROBEER DE VERPAKKINGEN UIT DE JAREN 60 NA TE BOUWEN.
IK HEB 35 JAAR LANG MIJN EERSTE FOTO'S GEMAAKT OP KB 17. IK GEBRUIK HET NU WEER VOOR MIJN TWEEDE HUWELIJKSFOTO'S EN STUDIOFOTO'S
ONGELOOFLIJK IN A 49
GUY MEURS
FOTO GUY MEURS
DIEST
BELGIË
MirkoBoeddecker
Guy,
zoals je op onze homepage kunt zien, is het ADOX-project ons nieuwste initiatief.
Het heeft echter weinig zin om alleen maar de naam ADOX op de efke-films te plakken.
Onze aanpak is veeleer gericht op het verhogen van de kwaliteit (met name de kwaliteit van de verpakking) en het ontwikkelen van een holistisch marketingconcept voor alle ADOX-producten.
Met uniforme kwaliteitsnormen voor alle ADOX-films / producten.
Groeten uit Berlijn,
Mirko
guymeurs
Wat betreft de kwaliteit:
Lichtinval bij rolfilms. Niet in de studio, maar bij reportages. Je moet er heel goed op letten dat je de films in de diepe schaduw verwisselt, anders is het laatste beeld bij de 120 zeker onscherp.
Het oprollen van de 120-films op een metalen spiraal, zoals van Hewes England, verloopt niet altijd zoals bij een Kodak- of Agfa-film. Vlakheid.
Hebben ze er al aan gedacht om een 220-film te maken? Ilford heeft zijn hele productie stopgezet en Kodak heeft alleen nog de TXP 320 in Europa. Bij reportages op grote hoogte of modeshoots met een Pentax 6x7 is 220 comfortabel.
Guy Meurs
diesy
Gast
Guy,
het oprollen van de film wordt veroorzaakt door de drager en kan niet worden verholpen door de verpakking.
Het is nog maar de vraag in hoeverre de verpakkingskwaliteit van rolfilms überhaupt noemenswaardig kan worden verbeterd. We zijn momenteel in onderhandeling met een fabriek die in Duitsland een volledig nieuwe productielijn voor rolfilms laat bouwen. Die is echter nog niet klaar en daarom kennen we ook nog geen details.
De belangrijkste markt is natuurlijk die van de 35mm-films.
220-rolfilms: geen kans. Ook wij hebben minimaal 50.000 films per jaar en per soort nodig om überhaupt winstgevend te kunnen werken. Niemand koopt nog 220-rolfilms. De markt is helaas dood.
Het is geen willekeur van Ilford om dit artikel uit het assortiment te halen. Bij minder dan 50.000 stuks blijft alleen handmatige verpakking over. En dat kost per film zoveel dat niemand het product nog zou kopen.
Groeten
Mirko Bödecker
FOTOIMPEX
Gast
Hallo,
In welke patronen wordt ADOX eigenlijk verkocht? Ik vind bijvoorbeeld de herbruikbare patronen met schroefdop van Svema erg fijn, en ik geloof dat ADOX vroeger ook herbruikbaar was en een schroefdop had.
Dat soort patronen zijn handig omdat ze van kunststof zijn en geen scherpe randen hebben.
Roland
MirkoBoeddecker
Roland,
Plastic patronen kunnen helaas niet op industriële schaal (dus met de hoogste kwaliteit) worden geproduceerd.
Bovendien trekken ze stof aan.
Het zullen moderne patronen zijn – vergelijkbaar met die van AGFA.
Momenteel worden efke-films met de hand opgespoeld.
Groeten
Mirko