Gast
Chciałbym założyć ciemnię razem z kilkoma znajomymi! Ponieważ nie znam się na tym zbyt dobrze, chciałem zapytać, czego do tego potrzebuję?
MirkoBoeddecker
Hm, to dość ogólne pytanie... Zastanawiam się... Przeglądałeś już nasz katalog?
Chcesz tylko wywoływać filmy, czy też je powiększać?
Ile mniej więcej zamierzacie wydać?
Pozdrawiam
Mirko :unsure:
Gast
Nie, jeszcze nie przeglądałem waszego katalogu!
Nie chcę wydawać aż tak dużo
Na początku tylko do wywoływania filmów, później może też rozbuduję zestaw!
Pozdrawiam
uworischki
Tylko wywoływanie filmów?
Podstawowe wyposażenie:
1. Pojemnik do wywoływania – najlepiej taki, który pasuje zarówno do filmów 35 mm, jak i do filmów zwojowych; zmieszczą się w nim już 2 filmy 35 mm; można go kupić na eBayu już od 1
rherz
Cześć Torti,
zapomnij o skrobaczce do filmu i kup sobie w zamian wymienną torebkę, najlepiej jak największą – naprawdę nieprzepuszczające światła pomieszczenia są rzadkością. Poza tym wszystko jest już wymienione.
Jeśli chodzi o pojemnik do wywoływania, skłaniam się raczej ku pojemnikowi na jedną kliszę – jeśli coś pójdzie nie tak, zepsuje się tylko jedna klisza.
Miłej zabawy
Robert
Gast
Cześć Torti,
jeszcze jedna opinia:
3 plastikowe butelki (po 1 litrze na wywoływacz, zatrzymacz i utrwalacz; wystarczają na więcej niż jeden film). Wystarczy też miarka o pojemności 1 litra, a najlepiej jeszcze miarka 100 ml. Są też plastikowe, dla takich jak ja, którzy wszystko upuszczają.
Podwójne kasety na klisze 35 mm/1 rolkę filmu mają całkiem dobry rozmiar, wywołuję w nich również pojedyncze klisze 35 mm.
Klamerki do filmów to coś dla elity, zajrzyj do Stapels i poszukaj Maulys (to takie czarne blaszane klamerki z drucianymi uchwytami). U mnie wieszą się na nich wszystko, od klisz 35 mm po format 13x18, a także odbitki.
Poparłbym też worek na filmy, o ile nie chcecie ładować kaset z filmem płaskim.