Gast
Hallo
Ik heb voor het eerst N113 gekocht voor een oplossing van 10 liter en heb het aangemaakt. Aangezien mijn grootste voorraadjerrycans een inhoud van 5 liter hebben, vroeg ik me af of je het poeder ook in 5 liter kunt oplossen (in de FOTOIMPEX-catalogus wordt een oplossing van 10 liter aanbevolen). En wat blijkt: het lukt!!
Nu heb ik dus een (zwak) concentraat en hoop ik op een nog langere houdbaarheid.
Groeten, Rolf
uworischki
Je kunt natuurlijk ook 5 liter maken – wat de houdbaarheid betreft: in bruine, goed afgesloten flessen blijft n113 makkelijk een jaar goed, maar meestal is hij dan al op.
Maar even serieus: onlangs heb ik in de Duka een schaal bijna drie weken open laten staan, en die was helaas niet meer goed :D
Gast
Het aanmaken van een voorraadoplossing, die vervolgens in een verhouding van 1+1 met water wordt verdund tot een gebruiksoplossing, was de gangbare werkwijze bij NEUTOL (poeder) en werd ook zo in de gebruiksaanwijzing beschreven. NEUTOL-poeder is helaas niet meer verkrijgbaar, maar deze werkwijze werkt ook bij N113 en Eukobrom (poeder). Hierdoor gaat de voorraadoplossing langer mee en heb je minder flessen nodig. De houdbaarheid van de werkoplossing van NEUTOL (poeder) was bij mij nog aanzienlijk langer dan bij N113.
Veel succes.
Groeten, Otto Beyer!