kessler
Hallo collega’s uit het lab,
Ik ben op zoek naar een GOEDE barietwasbak, nadat ik nu ongeveer zes maanden lang vrij slechte ervaringen heb gehad met die Paterson-wasbak met ‘schudmand’, die op geen enkele manier betrouwbaar werkt. Na nog geen 100 gewassen afdrukken brokkelt de mand al af, om nog maar te zwijgen van het feit dat het schommelmechanisme pas na wat geknoei (de onderste toevoeropening verkleinen) überhaupt in werking is getreden, zonder dat mijn hele huis onder water kwam te staan, omdat de afvoer te klein is voor de benodigde hoeveelheid water! Daarbij gaat ook het fysische principe van de mechanica mank: vers water stroomt namelijk alleen bovenin naar binnen en loopt ook weer bovenin weg, en de convectie in de bak vindt niet plaats. Bovendien hapert het bij de continue schommeling – steeds weer stopt het ding relatief ongemotiveerd met schommelen. Even koffie gaan drinken en de molen hangt weer vast! :) Dat moet de beruchte "British quality" zijn, waar ik al een paar keer op mijn neus ben gegaan.
Blijkbaar zijn er bij FOTOIMPEX nog geen klachten van andere gebruikers geweest, zoals mij telefonisch werd verteld. Heb ik echt het enige "maandagapparaat" te pakken gekregen?
Weet iemand een meerkamer-ontwikkelaar die ECHT werkt en niet zo veel kost dat ik mijn eerstgeborene moet verkopen? Realistisch gezien zou ik zo'n 500-600 euro willen uitgeven, maar ik ben dankbaar voor elke tip.
Groeten uit het uiterste zuidwesten
Martin Kessler