MirkoBoeddecker
Hallo allemaal,
iedereen die heeft gewacht op losse Classic- en efke-artikelen kan zich verheugen.
Eindelijk heeft transportbedrijf Riek de 8 platen afgeleverd die al meer dan 3 weken geleden waren verzonden.
Om onverklaarbare redenen zijn ze even in Bochum blijven hangen, zo werd ons verteld.
Dus nu drinken we eerst even een kopje thee en dan gaan we aan de slag met het inpakken van de pakketjes.
Met 200 armbewegingen per minuut zou het grootste deel donderdag afgehandeld moeten zijn.
Sorry voor de vertraging!
Mirko van FOTOIMPEX
Gast
Joepie!!
Nou, dat is tenminste eens goed nieuws. Is Fomaspeed dan alweer verkrijgbaar??
MirkoBoeddecker
Welke maat, gradatie en afwerking?
Het is niet zo dat we helemaal geen Fomaspeed op voorraad hebben...
Er ontbreken slechts een paar soorten.
Gast
Ik ben eigenlijk altijd op zoek naar glanzend papier in de formaten 18 x 24 en 24 x 30. Telkens als ik bij jullie in de winkel ben (zo’n twee keer per maand), is het uitverkocht. Ik zou het dus toch maar eens op voorraad moeten kopen.
Groeten, Micha
mcbastian
:-) Dat is nou eens goed nieuws...
Jammer dat juist de 24x30 Classic Arts op was...
Ik kijk al reikhalzend uit naar mijn levering! (Tentoonstelling in voorbereiding)
Het is altijd vervelend als de tentoonstellingsstukken op twee verschillende papiersoorten moeten worden afgedrukt....
Maar nu is het er tenminste :)
Groeten, Sebastian
micha
Zie je wel. Vrijdag was ik in de winkel. En weer geen Fomaspeed :) . Ik denk dat jullie dit artikel maar uit jullie catalogus kunnen halen. Als je het nooit kunt krijgen, is dat namelijk niet bepaald aardig...
Groeten, Micha
Gast
Micha,
dit bericht gaat over Classic, niet over Foma!
Bovendien zijn de 8 pallets nu alweer uitverkocht en morgen komen er nieuwe (van Classic).
Foma levert altijd pas na 8-12 weken.
Helaas is de vraag nooit constant. Dat is ons grootste probleem op logistiek gebied. Momenteel hebben we kratten vol Fomaspeed Variant 313 en vaste gradaties in grote maten op voorraad (dat was vorig jaar de bestseller), maar geen kleine maten en geen Variant in Glossy.
Als er iets binnenkomt, komt het per doos, maar we weten van tevoren nooit wat jullie de komende weken willen.
Je kunt het beste zelf rekening houden met een doorlooptijd van ongeveer 4 weken. Ik weet dat dit onhandig is, maar het enige alternatief is Kodak-papier. Dat kunnen we van de ene op de andere dag bestellen.
Je mag ons ook gerust een bank aanbevelen die nog geld leent aan een middelgroot bedrijf in Duitsland.
Maar dat zal je waarschijnlijk net zo min lukken als ons, en de Mittelstandsbank van de Duitse regering zwemt weliswaar in het geld, maar is te dom om dit uit te lenen en legt het in handen van de huisbanken. Die hebben op hun beurt volgens "Basel II" geen mogelijkheid meer om middelgrote bedrijven van kapitaal te voorzien zonder zekerheid van de kant van de bedrijven, waarbij alles wat in het bedrijf is geïnvesteerd niet meer als zekerheid mag worden beschouwd.
Dus ploeteren we verder op basis van 100% eigen vermogen en met een uitgekiend bestelsysteem.
We hebben een geschatte vraagoverschot van ca. 500.000 euro per jaar dat we niet kunnen vervullen vanwege een gebrek aan kapitaal. Dat is op zich de droom van elk bedrijf. Helaas telt het voor de banken niet mee. De boodschap was duidelijk. Ofwel 100% dekking via onroerend goed/aandelenfondsen, ofwel geen lening.
Van beide hebben we natuurlijk geen, omdat we al het geld meteen herinvesteren zodat jullie zo min mogelijk 4 weken hoeven te wachten....
Nu iets positiefs:
Positief 1) We denken natuurlijk dag en nacht aan niets anders dan jullie altijd alles te kunnen leveren.
Een idee is dat we het schaarse geld niet in kant-en-klare goederen investeren, maar in grote rollen gegoten papier (die natuurlijk veel minder per vierkante meter kosten), deze opslaan in een flexibeler fabriek dan Foma en ze vervolgens op aanvraag laten snijden, afhankelijk van wat jullie op dat moment willen.
We hopen zo de levertijd tot 4 weken te verkorten.
Dit is echter alleen mogelijk voor Multigrade.
Positief 2) Er is sinds twee weken een lading Foma onderweg...
Groeten
Mirko
Gast
Trouwens, Micha, ik heb net even op je website rondgekeken.
Het klopt niet dat de Beseler geen 50x60 op de basisplaat krijgt. Mijn MXT kan dat makkelijk aan.
Je moet de nieuwe MXT's (die sinds 1988 zijn gebouwd) niet verwarren met de oude grijze, die kleiner waren.
Je vraagt ook waarom Omega niet verkrijgbaar is:
We verkopen Omega niet omdat ze al meer dan 8 jaar geen vergroters meer bouwen...
Alleen nog zo'n onbeduidend kindervergrotingsapparaat voor de Amerikaanse schoolfotografiemarkt.
De mooie groene exemplaren zijn verleden tijd...
Je 4x5" is geweldig, begrijp me niet verkeerd. Ik moest dit alleen even zeggen omdat we een Beseler-vertegenwoordiger zijn en er natuurlijk geen verkeerde informatie mag zijn.
Groeten
Mirko
FOTOIMPEX