Urnes
Hallo Mirko,
Ik heb de thread waar je me de tip gaf om de drukveren in mijn Magnifax 3 gewoon om te draaien, op de een of andere manier niet kunnen vinden. Ik wilde je nog even bedanken, het heeft prima gewerkt. De kop loopt weer strak en ‘slingert’ niet meer zo heen en weer. Ik had me de binnenkant van het apparaat veel ingewikkelder voorgesteld.
Groeten, Sven.
cfb_de
Hallo Sven,
dat is nou juist het mooie aan die Tsjechische apparaten: geen over-engineering, maar eenvoudige en reparatievriendelijke techniek. Als het moet, kun je ze met een ijzervijl en een stuk staal repareren.
Bij mijn Opemus heb ik dezelfde "reparatie" al een tijdje geleden uitgevoerd en heb ik hem bij die gelegenheid ook omgebouwd voor linkshandig gebruik. Nog een voordeel van deze apparaten: vrijwel alle knoppen passen ook aan de linkerkant. Probeer dat maar eens bij Durst :-)
Met vriendelijke groeten,
Franz
Urnes
Hallo Franz,
Je hebt gelijk, ik zag er alleen een beetje tegenop om ergens aan te moeten sleutelen. Weet je, het idee dat je dan met duizenden onderdelen komt te zitten die je daarna niet meer in elkaar krijgt. Voor KB gebruik ik anders oude Leitz Focomaten, die met mechanische AF, en daar zit alles gewoon in het zicht. Ik ben altijd blij als mechanica ook heel eenvoudig kan zijn. :-)))
Groeten, Sven.