Gast
Hallo!
Zouden jullie eens bij Foma kunnen informeren of de Fomapan R100 in D8, DS8 en 16 mm (1R) ook per meter verkrijgbaar is?
Met vriendelijke groet,
Rene
Gast
Het is allemaal verkrijgbaar, maar het is een kwestie van hoeveelheid.
Voor een paar rollen doen ze dat niet.
Tot nu toe was er niet genoeg vraag.
Hoeveel heb je er nodig?
Mirko
Gast
Hallo!
Dat hangt ervan af wat ze moeten kosten? Ik ben geïnteresseerd in 16 mm (1R), DS8 mm en D8 mm (dus alles interesseert me.
Kun je me een offerte sturen?
haeberlein@gmxpro.de
Tot nu toe was rolmateriaal namelijk altijd goedkoper dan standaardmateriaal, en aangezien ik alles zelf ontwikkel en ook op spoelen zet, zou een offerte voor mij interessant zijn.
Met vriendelijke groet
Rene
MirkoBoeddecker
Fomapan op rol:
Ik ben net bij Foma geweest en heb ernaar geïnformeerd.
Ze gaan het bekijken. Aangezien we veel te bespreken hadden, kan het nog even duren.
Het wordt hierdoor niet per se goedkoper, eerder duurder, omdat het een apart artikel wordt.
Ik dacht dat je een geschikt filmmagazijn had.
Foma rekent heel weinig voor het op maat snijden per meter. Ik vrees dat de prijsbesparing in totaal gering zal zijn, want het blikje, de spoel, het plakken en het snijden is toch hetzelfde werk.
Groeten
Mirko
Gast
Hallo!
Bij DS8 doe ik het nu al zo. Ik heb bij jullie een DS8-spoel van 30 meter gekocht voor 25 euro en die zelf op 3 spoelen van 10 meter gewikkeld; dat levert een besparing op van 5 euro ten opzichte van losse aankoop. 5 euro is tenslotte 10 DM. Ik weet niet wat Forma voor prijzen in gedachten heeft, maar voor 16 mm zwart-wit heb ik een aanbieding van Kahl van 68 euro netto. Dat is weliswaar niet zo'n grote besparing ten opzichte van de losse aankoop, maar toch iets. De prijs was slechts een voorbeeld en kan op elk moment veranderen. Ik leg gewoon graag een kleine filmvoorraad aan, want zoals je ziet, hebben jullie ook geen 16 mm-materiaal beschikbaar van half augustus tot eind oktober.
Met vriendelijke groet,
Rene
MirkoBoeddecker
Hallo Renee,
De films van Kahl zijn eigenlijk niet te vergelijken en mogen best wat goedkoper zijn.
Foma produceert echte direct-positieve OMKEERFILMS op een transparante drager met een speciale, geavanceerde technologie ter voorkoming van lichtvlekken. De films hebben een fijner korrel en een hogere effectieve gevoeligheid dan het door Kahl aangeboden Filmotec-materiaal (Forte-film, verpakt door Filmotec).
De Foma-films zijn bovendien compatibel met het KODAK-proces en worden geproduceerd volgens ISO 9002-kwaliteitsmanagement.
Ik vrees dat we die "prijzenoorlog" helemaal niet willen en ook zouden verliezen.
De Fomapan zal waarschijnlijk altijd iets duurder zijn dan de Fortepan.
Maar aan de andere kant kost de rol van 120 m ook minder dan wanneer je de film los koopt.
Als 5-10 euro voor jou voldoende is, dan zijn we het eens. Ik wilde alleen even laten weten dat het geen 30% of zo zal zijn.
Zodra we meer weten, laten we het je weten.
Groeten
Mirko
Gast
Hallo!
Ik zou akkoord gaan met die prijs, als Foma überhaupt nog smalfilm produceert, want sinds augustus 2003 is er bij jullie in de winkel geen 16mm-film (eenzijdig geperforeerd) meer te koop.
Met vriendelijke groet,
Rene
Gast
Hallo Rene,
Sinds augustus zijn er drie leveringen met 16mm-film binnengekomen.
Je bent waarschijnlijk net buiten de boot gevallen toen je in de winkel was.
Onze levertijden bij Foma zijn 2-3 maanden.
Dat betekent dat zelfs als we vandaag een grote bestelling voor dit materiaal zouden plaatsen, de goederen pas over 3 maanden zouden aankomen. Daarom is het voor ons ongelooflijk moeilijk om altijd alles op voorraad te hebben zoals het hoort.
Een medewerker is dag en nacht bezig met het berekenen van deze levertijden en berekent in december de bestelhoeveelheden voor eind maart.
Bij exotische producten zoals deze omkeerfilms heeft dat meer invloed dan bij standaardartikelen, waarvan we weten dat we ze in ieder geval binnen de houdbaarheidsdatum weer kwijt kunnen.
Ik heb net in het schap gekeken en er liggen 20 stuks met enkelzijdige en 3 met dubbelzijdige perforatie. Vandaag is er net een levering binnengekomen.
Je kunt het beste meteen bestellen ;-)
Groeten
Mirko
Gast
Oké.
Ik heb er een paar gekocht. Bedankt.
Zou je misschien even kunnen laten weten vanaf wanneer, als dat al het geval is, de meterware in 8 mm en 16 mm leverbaar is?
Bedankt.
Rene