Roman
Hallo!
Heeft iemand ervaring met het gebruik van het Moersch Finisher Blue-additief in combinatie met niet-Moersch-ontwikkelaars (NEUTOL, Eukobrom)?
Ik wil zonder toning een blauwzwarte beeldtoon bereiken. Hoe gedraagt de Finisher Blue zich in vergelijking met Labaphot BL20? Moet men voor dit doel eerder warm of neutraal papier gebruiken (ik gebruik zelf Kodak Polymax, ClassicArtsPolywarmton en Foma Variant als PE en Polywarmtone als FB-papier...)
Bedankt,
Roman
Gast
Hallo Roman,
De Finisher Blue is geen blauwtoner, zoals de Labophot. We hebben het dus zeker over verschillen zoals die tussen warm- en koudtoonpapier/ontwikkelaars, en niet over kleuren zoals bij toners.
Maar hij is wel erg mooi.
Groeten
Martin
Gast
Hallo!
Ik heb tot nu toe nog geen ervaring met de Moersch of de Labaphot, maar volgens de beschrijvingen werken beide producten waarschijnlijk op dezelfde manier: het zijn ontwikkelaaradditieven (waarschijnlijk op basis van benzothiazool) om blauwzwarte tinten te verkrijgen (de Labaphot is GEEN toner!)
Wat voor ervaringen heb je tot nu toe met de Moersch Finisher Blue? Met welke ontwikkelaars en papiersoorten gebruik je hem?
Bedankt,
Roman