Gast Ahoj... Jsem fotograf ze San Francisca v Kalifornii a nyní žiji a pracuji v Berlíně. S pyrografií se zabývám už 16 let a naléhavě potřebuji metanol a metaboritan sodný. Kdyby mi někdo mohl poradit, byl bych velmi vděčný. Můj e-mail je seumas.coutts@gmx.net Díky S-
rherz Ahoj Seumasi, zkus se podívat sem: http://www.omikron-online.de/cyberchem/ Možná tam najdeš, co hledáš. Bohužel nejsem dostatečně zběhlý v chemii, abych dokázal přiřadit různé názvy téže chemikálie. S pozdravem Robert
Roman Ahoj! Metol se v němčině také nazývá Metol, „sodium“ je sodík, takže sodný metaboritan (Kodalk?) se v němčině nazývá Natriummetaborat. Fotochemikálie se částečně dají sehnat u firmy Brenner (www.allesfoto.de), ale za vysoké ceny; možná je výše uvedená adresa levnější? Roman
rhf Brenner se nejspíš dá sehnat u Suvatlar v Hamburku, tam to bude aspoň čerstvější. Pyro mají hotové u Lotus, ale moc mě to nezaujalo. Rozhodně se spoj s Wolfgangem Moersch, možná má – když to řeknu opatrně – lepší nápad :-))))
uworischki Chemikálie (i v malých množstvích) můžeš zakoupit u společnosti „Werkstätten für Chemie und Photo GmbH“, Am Salzufer 20, 10587 Berlín, tel. 030-3911001 nebo také na www.wcp-laborhandel.de. Já jsem si tam už za velmi příznivou cenu pořídil i dusičnan stříbrný. Prostě bych to zkusil. Uwe
Gast Suvatlar nabízí férové ceny, při odběru určitých množství se s ním dá o ceně i vyjednávat. Jeho Metol je špičkové kvality! Má také Kodalk. Je možné, že zboží dostupné tady v Evropě má jinou kvalitu než v USA? U mě je roztok podle PMK vzorce přesycený a po nějaké době se sráží – bez ohledu na to, od koho pochází. Funguje to sice i tak, ale při malých množstvích, která jsou potřeba, mi to není úplně po chuti, pokud se snažíme o reprodukovatelné výsledky. Pokud máte zájem o stabilní variantu, rád vám recepturu předám. wolfgang@moersch-photochemie.com