Gast Cześć... Jestem fotografem z San Francisco w Kalifornii, a obecnie mieszkam i pracuję w Berlinie. Od 16 lat zajmuję się fotografią pirograficzną i pilnie potrzebuję metanolu oraz metaboranu sodu. Byłbym bardzo wdzięczny, gdyby ktoś mógł mi coś podpowiedzieć. Mój adres e-mail to seumas.coutts@gmx.net Dziękuję S-
rherz Cześć Seumas, zajrzyj na tę stronę: http://www.omikron-online.de/cyberchem/ . Być może znajdziesz tam to, czego szukasz. Niestety nie znam się na chemii na tyle, by rozróżnić różne nazwy tego samego związku chemicznego. Pozdrawiam Robert
Roman Cześć! Metol nazywa się po niemiecku również Metol, „sodium” to sód, a metaboran sodu (Kodalk?) to po niemiecku metaboran sodu. Niektóre chemikalia fotograficzne są dostępne w sklepie Brenner (www.allesfoto.de), ale po dość wysokich cenach; może podany powyżej adres jest tańszy? Roman
rhf Brenner najprawdopodobniej kupuje w Suvatlar w Hamburgu, tam przynajmniej dostaniesz świeższe produkty; Pyro jest dostępne w gotowej postaci w Lotus, ale nie byłem nim specjalnie zachwycony. W każdym razie skontaktuj się z Wolfgangiem Moersch, może on ma jakiś lepszy pomysł :-))))
uworischki Chemikalia (nawet w niewielkich ilościach) można nabyć w firmie „Werkstätten für Chemie und Photo GmbH” przy ulicy Am Salzufer 20 w 10587 Berlinie, tel. 030-3911001 lub na stronie www.wcp-laborhandel.de. Sam kupiłem tam już azotan srebra w bardzo korzystnej cenie. Po prostu bym spróbował. Uwe