Gast
Ik ben geïnteresseerd in het uitproberen van Fomapan- of Classic-films, Classic-ontwikkelvloeistoffen en Classic-fotopapier. Momenteel werk ik met het volgende materiaal:
Films:
Ilford HP5
Fuji Superia 400
Chemie:
Ilford ID11
Ilford Rapid Fix
Papier:
Ilford Multigrade PR Warmton
Ilford Multigrade Baryt
Wie kan mij helpen bij het vinden van vergelijkbaar materiaal van Fomapan of Classic?
Hartelijk dank,
Baerbel
Gast
Baerbel,
Je kunt het beste maandag even bij ons bellen.
Ik weet namelijk niet waarom je juist met de genoemde materialen werkt (dus wat je er precies goed aan vindt en wat niet).
We hebben natuurlijk alternatieve producten die vergelijkbaar zijn met de genoemde materialen, maar misschien hebben we ook andere producten die zelfs beter bij jouw smaak passen.
Dergelijke equivalenten zijn bijvoorbeeld:
Classic Polywarmtone PE vergelijkbaar met Ilford Warmton Multikontrast
MACO UP 400 lijkt sterk op Ilford HP5, verder eerder Classicpan 400 dan Fomapan (Foma heeft een fijne korrel en is niet zo krachtig in het negatief).
Fix is bijna altijd hetzelfde als Fix
Bij Baryt zou ik moeten weten of het om Kaltton (= Polykaltton) of Warmton (= Polywarmton) gaat
ID11 = D76, maar misschien wil je wel eens een modernere ontwikkelaar proberen (bijv. A49, onze geheime tip).
Zoals gezegd kun je het beste even bellen en kort beschrijven wat je van je materiaal verwacht, dan zoeken wij iets passends. Alle Classics en Foma's zijn sowieso goedkoper.
Groeten
Mirko
FOTOIMPEX :blink: