Ik koop mijn spullen ter plaatse, in Koblenz. De winkel heet Lehrmittel Koehler of Koehler Chemie, en lijkt een tussenhandelaar in chemische benodigdheden te zijn. Vroeger kon ik daar mijn schoolboeken kopen.
www.koehlerchemie.de is de URL, de prijslijst is momenteel offline. Maar bel gewoon even, ze zijn aardig, snel, alles is ter plaatse aanwezig, ook in kleinere hoeveelheden (metol bijvoorbeeld 50 g/8 EUR). De prijzen zijn in ieder geval beter dan bij Brenner.
Ik hoefde maar één keer mijn identiteitskaart te tonen, bij 100 g hydrochinon. Ik weet niet wat de verzendkosten zijn, maar die zouden betaalbaar moeten zijn. Ook accessoires zoals maatbekers, thermometers en petrischalen zijn daar goedkoop.
Een andere bron is
http://www.omikron-online.de/cyberchem/
. Ik heb daar nog niet gekocht, ze waren ook altijd duurder dan Koehler.
Er zijn onlangs nog een paar andere bronnen gepost in het laboratoriumforum van Phototec, zoek gewoon even naar Omikron; in dezelfde thread werden nog een of twee andere bedrijven genoemd.
Als je een voordelige bron (goedkoper dan Koehler) voor bloedloogzout vindt, laat het me dan even weten. Bedankt!
rjrohleder@gmx.de
Groeten, Roman