Gast
Ahoj,
s vyvoláváním filmů zatím nemám žádné zkušenosti. Půjčil jsem si ale pár knih a konečně si chci sám vyvolat černobílé filmy z mého Holga 120. Myslím si, že se mi nevyplatí pořizovat si příliš drahé vybavení (jsem začátečník a nemám moc filmů).
Proto mám pár jednoduchých otázek:
Jaké vybavení do temné komory mi můžete doporučit a s jakými náklady musím počítat?
Existuje nějaká kniha o vyvolávání černobílých filmů, kterou byste mi doporučili?
Díky předem :(
Gast
Ahoj Tobiasi,
vše, co opravdu potřebuješ, je nádoba za něco přes 15 € a chemikálie.
Samozřejmě nevím, jestli chceš i používat zvětšovací přístroj, v tom případě se náklady samozřejmě zvýší.
Na našem webu jsme zveřejnili pár informací o vyvolávání filmů:
http://www.fotoimpex.de/Technik/Tip_Filmen...entwickeln.html
V zásadě je to všechno velmi jednoduché. I zvětšování.
Pokud jsi z Berlína, můžeš u nás absolvovat kurzy pro začátečníky.
Více informací najdeš na: www.mietlabor.de.
S pozdravem
Mirko
Gast
Ahoj!
Nevím, jestli je to zrovna „vhodné“ odkazovat tady na fórum konkurence – ale prostě to udělám (a na fóru konkurence zase vždycky odkazuju na FOTOIMPEX, když jde o papír s nejlepším poměrem cena/výkon ;-)) – ale „tady vám pomůžou“:
www.phototec.de : spousta trpělivých uživatelů, kteří rádi odpovídají i na začátečnické otázky znovu a znovu (a znovu a znovu a ...);
www.sw-magazin.de : několik dobrých návodů pro začátečníky;
Jinak mohu velmi doporučit plechovky A&P zde u FOTOIMPEXu, stejně tak zvětšovací přístroje Meopta; ClassicArts Polywarmton je každopádně super papír, a pokud se vám podaří odradit 120 ClassicFilm od toho, aby se vždycky svinul jako karnevalové girlandy...
Roman
PS: Co se týče knih: Ruce pryč od všeho, na čem je napsáno G. Spitzing. Dobré knihy (ale ne všechny v němčině) najdete od autorů Tima Rudmana, Larryho Bartletta a Tonyho Worobieca – podívejte se na www.lindemanns.de!
MirkoBoeddecker
Romane,