Gast
Witam,
Nie mam jeszcze żadnego doświadczenia w wywoływaniu filmów. Wypożyczyłem jednak kilka książek i zamierzam w końcu samodzielnie wywołać filmy czarno-białe z mojego aparatu Holga 120. Uważam, że nie opłaca mi się inwestować w szczególnie drogi sprzęt (jestem początkującym, nie mam zbyt wielu filmów).
Dlatego mam kilka – prostych – pytań:
Jakie wyposażenie do wywoływania możecie mi polecić i z jakimi kosztami muszę się liczyć?
Czy jest jakaś szczególnie godna polecenia książka o wywoływaniu czarno-białych filmów?
Z góry dziękuję :(
Gast
Cześć Tobias,
wszystko, czego naprawdę potrzebujesz, to pojemnik za nieco ponad 15 € i chemikalia.
Oczywiście nie wiem, czy chcesz też powiększać zdjęcia – w takim przypadku trzeba doliczyć jeszcze trochę kosztów.
Na naszej stronie internetowej zamieściliśmy trochę informacji na temat wywoływania filmów:
http://www.fotoimpex.de/Technik/Tip_Filmen...entwickeln.html
Zasadniczo wszystko jest bardzo proste. Również powiększanie.
Jeśli jesteś z Berlina, możesz również zapisać się na nasze kursy dla początkujących.
Więcej informacji znajdziesz pod adresem: www.mietlabor.de.
Pozdrawiam
Mirko
Gast
Witam!
Nie wiem, czy to zgodne z „dobrymi obyczajami”, żeby tutaj na forum odsyłać do strony konkurencji – ale po prostu to robię (a na forum konkurencji też zawsze odsyłam do FOTOIMPEX, gdy chodzi o papier o najlepszym stosunku ceny do jakości ;-)) – ale „tutaj znajdziesz pomoc”:
www.phototec.de : wielu cierpliwych użytkowników, którzy chętnie odpowiadają na pytania początkujących (raz za razem i za razem i ...);
www.sw-magazin.de : kilka dobrych poradników dla początkujących;
Poza tym bardzo polecam puszki A&P tutaj w FOTOIMPEX, podobnie jak powiększalniki Meopta; papier ClassicArts Polywarmton to i tak super papier, a jeśli uda wam się jeszcze przekonać film ClassicFilm 120, żeby nie zwijał się jak karnawałowe girlandy...
Roman