gelbfilter
Ik heb een analoge kleurenfilm naar Cewe gestuurd om te laten ontwikkelen en na 14 dagen kwam de film terug met de
opmerking "uw bestelling is niet in ons assortiment". Hechten deze bedrijven geen waarde meer aan mensen die analoog
fotograferen? Ik verzet me consequent tegen de digitale tirannie, of dat nu in de multimediasector is of elders.
Magirus
Hallo Gelbfilter
Ik heb onlangs een aantal KB-kleurenfilms bij Rossmann laten ontwikkelen.
Op mijn verzoek zijn ze zelfs opgerold teruggekomen (met krasjes natuurlijk)
Gezien de prijs die ze vragen is dat acceptabel.
(had geen zin om de 72 foto's zelf te belichten)
Heb je het al eens bij Hausherr geprobeerd?
Er zijn ook nog andere laboratoria die deze dienst aanbieden.
Vooral bij andere formaten zit je niet anders.
Veel succes
Bernd
RalfMichael
Hallo Gelbfilter,
Ik geef toe dat ik de laatste jaren vaak te lui ben om filmrolletjes te ontwikkelen en af te drukken, en dat ik ze, zoals onlangs, bij de dichtstbijzijnde DM-winkel inlever. De filmrolletjes en foto’s zijn voor een groot laboratorium prima in orde; volgens de reclame in de winkel en de tekst op de zak wordt de ontwikkeling uitgevoerd door CEWE.
Misschien nemen ze er gewoon niet meer rechtstreeks aan. Ten minste een jaar geleden werden er nog vergrotingen gemaakt van 6x6 zwart-witnegatieven op rolfilm, maar met een wachttijd van twee weken, en niet duurder dan van 35 mm. Ik heb twee weken geleden nog eens gekeken, er liggen ook nog films in het schap bij DM (natuurlijk alleen 35 mm, geen rolfilm 120 of APS).
Nog iets vreemds, maar dat is alweer 3 jaar geleden: zowel bij Müller Drogeriemarkt als bij DM heb ik zwart-witfilms laten afdrukken, beide zakjes met Cewe-opdruk/sticker, maar de afdrukken die bij Müller waren gemaakt, waren altijd duidelijk slechter!
(Kwaliteit zoals bij Fotostudio 13 kun je natuurlijk bij geen van beide verwachten)
Groeten, Ralf
mattes
Hallo
Ik heb daar onlangs gebeld over een pocketfilm en kreeg de volgende informatie.
Wat Cewe sinds 2017 niet meer doet, zijn APS- en pocketfilms (110). Instamatik-cassettes worden al geruime tijd niet meer verwerkt.
35mm- en rolfilms C41 en E6 worden wel verwerkt. Veel drogisterijketens, zoals bijvoorbeeld DM, en andere inzamelpunten werken samen met Cewe. Of al deze inzamelpunten het complete Cewe-assortiment aanbieden, moet je echter navragen.
Ik heb mijn pocketfilm naar Pixelnet gestuurd, zij hebben ook nog APS-verwerking in hun assortiment.
Matthias