Dongrappo
Hallo allemaal
Allereerst even een korte introductie, want ik ben hier helemaal nieuw, nadat ik af en toe eens op het forum heb rondgekeken.
Mijn naam is Werner, bijnaam Dongrappo, en ik stap weer in het analoge leven. Op fotografisch gebied heb ik behoorlijk wat ervaring en kennis, maar wat het laboratoriumwerk betreft slechts een klein beetje.
Na een heel, heel lange tijd ben ik nu weer bezig met het opzetten van een donkere kamer. Ik heb ook het grootste deel van de benodigde apparatuur bij elkaar gekregen. Het meeste zelfs cadeau gekregen, of bijna cadeau.
Dat is maar goed ook, want financieel gezien zit ik helaas op een heel laag niveau. Dure hobby, geen geld, een moeilijke combinatie, ik weet het! Of juist een interessante uitdaging.
Oh ja, ik ontwikkel sowieso af en toe thuis foto's.
Nou, ik heb gewoon de chemicaliën nodig. Met Caffenol kom ik bij het papier waarschijnlijk niet veel verder. :-)
Mijn vraag is nu: zijn er hier in de omgeving van Bremen mensen die af en toe verbruiksartikelen bestellen? Zo ja, dan zou een gezamenlijke bestelling vanuit economisch en ecologisch oogpunt toch heel zinvol zijn, of niet?
Misschien bestaat dat al, maar heb ik hier op het forum nog niets gevonden.
Als iemand hier interesse in heeft, of zoiets al doet, laat het me dan alsjeblieft weten.
Voor de rest probeer ik de overige spullen en materialen bij elkaar te krijgen. Het begint langzaam vorm te krijgen.
Hartelijke groeten aan iedereen en veel licht toegewenst
Werner (Dongrappo)