onlinetinte
Ahoj, dostal jsem chuť vyvolávat barevné fotografie. Dosud jsem vyvolával černobílé snímky a trochu jsem se seznámil s barevnou fotografií.
Nejde mi o technické detaily, ale o suroviny a samozřejmě také o cenu.
Barevný papír od Fuji se dá sehnat nařezaný nebo v rolích. Tam není výběr těžký.
Ale ještě hledám chemikálie. Našel jsem sady pro domácí použití od AdOXu nebo Tetenalu.
Na eBayi je italský výrobce jménem Axelcolor, který nabízí také 5litrovou sadu podobnou té od Tetenalu.
V Anglii lze objednat chemikálie Kodak Ektacolor. Jsou velmi levné, ale 20 litrů je příliš mnoho.
Existuje také řada výrobců přístrojů v kartonových obalech.
Chemikálie Fuji Frontier nebo Tetenal Compact Line se na internetu objevují čas od času.
Fungují tyto chemikálie i v misce? Má s nimi někdo zkušenosti nebo má někdo nějakou oblíbenou značku?
ZalmanYanowsky
Ahoj Onlinetinte,
naposledy jsem vyvolával RA 4 v misce, když se ještě dalo sehnat skvělé Diluprint RT. Proto ti nemohu poskytnout spolehlivou radu a mohu ti jen zprostředkovat, co k tomuto tématu říkají různí zpracovatelé RA-4.
Jeden z nich nakupuje přes eBay balení Fuji pro tyto malé laboratoře (minilaby), jejichž zánik začal, když byla – bohužel – zdokonalena digitální fotografie. Tvrdí (a já ho znám jako spolehlivého), že stačí teplotu udržovat na asi 30 °C (např. pomocí topné desky). Doba vyvolávání (a stejně tak doba pro BX) se musíš prostě vyzkoušet.
Jiný nadále pracuje bezstarostně při pokojové teplotě a tvrdí, že jeho výsledky jsou dobré. Jelikož k němu nemám žádné spojení, nemohu k tomu nic říct.