moritz_cine
Hallo,
ik heb twee korte vragen.
Ik heb een tijdje geleden al eens de CMS 20 II gefotografeerd en (volgens mij) ontwikkeld in ATOMAL 49.
Ik had echter problemen met mijn lichtmeter, waardoor slechts een paar foto’s ongeveer zo belicht waren
dat ze enigszins bruikbaar waren. Sindsdien heb ik geen CMS 20 II meer gefotografeerd of ontwikkeld, maar ik zou
nu graag weer een paar tests doen. Ik weet dat ATOMAL 49 niet de ontwikkelaar is waarmee je de meest ideale
resultaten kunt bereiken, maar ik zou het toch graag nog eens proberen. Helaas heb ik geen aantekeningen meer
over hoe ik de rol destijds heb ontwikkeld. Ook vind ik online maar weinig hierover (op Digitaltruth heb ik voor Aa49: 2+1 voor 20ISO/ASA gevonden)
Heeft iemand van jullie ervaring met de CMS 20 II in ATOMAL 49 als stock (voor ISO12 / ISO20)?
Hartelijk dank voor jullie hulp :)
Ik heb nog een kleine tweede vraag. Ik heb een paar rolletjes Lady Grey van Lomography gekocht om
die te testen. Ik heb online gezien dat dit vroeger TMax 400 was en nu Fomapan 400 zou zijn. Klopt dat?
Weet iemand van jullie hier meer over? Ik heb online geen belichtingstijden voor ATOMAL 49 gevonden. Weten jullie hier meer over?
Hartelijk dank voor jullie hulp!
Moritz :)
VolkerSchulz
Heb je het productblad van de film al eens bekeken? Het gaat om een film met hoge resolutie (documentairefilm). Om deze film te kunnen gebruiken voor analoge fotografie, moet je een geschikte ontwikkelaar gebruiken. ADOX biedt hiervoor de ADOTECH-ontwikkelaar aan. Met ontwikkelaars zoals A49 kun je geen bruikbare resultaten behalen.