schwarzaufweiss
Hallo,
Ik heb een nieuwe Job-Cascade gekocht en mis de twee markeringen voor het instellen van de waterhoeveelheid.
In de handleiding staan ze afgebeeld, maar op het apparaat is er niets te zien.
Is er een wijziging doorgevoerd?
Kan iemand mij vertellen of dit een leveringsfout is of dat er een nieuwe instelmarkering is (misschien het Jobo-logo op het buisje)?
Op de foto in de plaatselijke online shop is er overigens ook geen markering te zien.
Met vriendelijke groeten uit het Münsterland,
Thomas
Lichtjahr
Hallo Thomas,
Het instellen van het waterpeil is helemaal niet moeilijk.
Houd gewoon het kleine gaatje dicht en stel het waterpeil zo in dat het ongeveer in het midden van het buisje staat.
Bij mijn nieuw aangeschafte Cascade was er een heel ander probleem. De aansluitslang is te kort en zo stijf als een ossenstaart.
Ik heb bij mijn Cascade een siliconenslang van 1 m lengte gemonteerd.
Nu is er ook geen gevaar meer dat de Cascade tijdens het besproeien uit de pot springt, dat is mij een keer overkomen.
Groeten, Edi
Gast
Hoe zit het met het waterpeil? Ik doe ze altijd in het bakje en laat het water erbij lopen. Is er iets waar ik op moet letten?
Lichtjahr
Natuurlijk, anders kun je net zo goed de slang in het blik steken en 20 euro besparen.
?
Het onderdeel dat je in het blik steekt, is de injector. Die heeft aan de zijkant een klein gaatje.
Dat moet je met je vinger dichtknijpen en het waterpeil in de injector zo aanpassen dat het water ongeveer tot halverwege de injector staat.
Nu kun je je vinger weghalen en wordt de optimale hoeveelheid lucht in het blikje gezogen.
Dit zorgt voor een turbulente waterstroom in het blik.
?
Alles duidelijk?
?
PS: Je kunt de injector ook achterwege laten en de slang direct in het blik steken, zo bespaar je € 20,- (voor al dat gedoe) en verleng je de besproeiingstijd gewoon met 5 minuten.
Gast
Hallo Lichtjahr,
Heel erg bedankt! Dat wist ik echt niet.
Dat ga ik de volgende keer meteen proberen. Maar het was zo ook al handig: alles paste goed bij elkaar en je hoefde er niet op te letten, dus ik heb gewoon al opgeruimd :).
Nogmaals bedankt,
Max