schorsch27
Witam wszystkich,
Z głębi mojej zamrażarki wyłowiłem ostatnią buteleczkę Neofin doku, którą chciałbym wywołać równie starą, około 35-letnią kliszę Agfaortho 25 o czułości 25 ASA. Nie mam już żadnego opakowania i nie mogę znaleźć w sieci żadnych szczegółowych informacji na temat naświetlania.
Czy ktoś może mi powiedzieć, w jakim rozcieńczeniu i jak długo powinienem wywoływać? Mam też trochę nowszego RODINALa, ale podobno jest on dość gruboziarnisty w przypadku Agfaortho. A może polecilibyście RODINAL? Czytałem, że z dodatkiem sody powinno się udać, ale nie mam jeszcze doświadczenia z samodzielnym mieszaniem.
Pozdrawiam, Markus
KlausWehner
Cześć Markus,
Neofin doku pojawił się na rynku gdzieś w latach 80. jako wywoływacz do filmu Kodak Technical Pan.
Nie jestem wcale pewien, czy istniały jakieś „oficjalne” wytyczne dotyczące wywoływania filmu Agfa Ortho.
Nawet gdyby tak było, ówczesne parametry nie będą dla Ciebie zbyt pomocne, ponieważ zarówno film, jak i wywoływacz po 35 latach będą zachowywać się inaczej niż kiedyś.
Tak czy inaczej, pozostaje to eksperymentem.
Nie możesz przewidzieć wyniku, chyba że dysponujesz większą ilością filmu i chemikaliów.
Wtedy mógłbyś przetestować ten film.
Serdeczne pozdrowienia
Klaus
Restlicht
Cześć Markus,
Mam jeszcze ulotkę od wywoływacza Neofin-Doku. Muszę tylko ją odszukać.
Jeśli nadal jesteś tym zainteresowany, daj znać.
Pozdrawiam, Wolfgang
KlausWehner
Cześć Wolfgang,
stare dokumenty są często na wagę złota!
Z czystej ciekawości historycznej chciałbym wiedzieć, jakie filmy są wymienione w tej ulotce.
Czy wiesz, z jakiego mniej więcej roku pochodzi ta ulotka?
Dziękuję i pozdrawiam serdecznie
Klaus
schorsch27
@ Wolfgang:
Tak, bardzo bym chciał zobaczyć tę notatkę, jeśli nie sprawi to zbytniego kłopotu. W sieci jest więcej
pytań niż odpowiedzi. Już w latach 80. wywoływałem kilka filmów AO z ND, ale niestety nie zachowałem żadnego opakowania.
@ Klaus: