sfeisten
Ahoj všichni :-)
V příštích dnech se stanu hrdým majitelem Leitz Focomator II!!!
Rozhodl jsem se tento kousek fotografické historie kompletně zrestaurovat.
Bohužel tento přístroj není příliš známý a na internetu se o něm dá jen těžko něco najít.
Prosím všechny o pomoc:
Kdo má dokumenty, návody, fotky, informace nebo cokoliv k Focomatoru II od Leitzu?
Ani Leitzovo muzeum nemělo k tomuto pokladu nic :-(
Děkuji za vaši pomoc a brzy sem přidám i fotky, až se mi tenhle skvělý přístroj dostane na půdu…
S pozdravem a vždy dobré světlo,
Sami
KlausWehner
Ahoj Sami,
před mnoha lety jsem také restauroval velkoformátový zvětšovací přístroj.
Byl to projekt, který mi zabral spoustu hodin práce – mnohem víc, než jsem původně předpokládal.
Pokud ti jde o to, abys získal bezchybně fungující přístroj pro svou praktickou práci v laboratoři, existují pravděpodobně racionálnější možnosti.
Pokud ti jde o adekvátní restaurování historického přístroje, neměly by hrát velkou roli čas, práce ani peníze. Jinak bude výsledek neuspokojivý a ta námaha se opravdu nevyplatí.
Přístroj je pravděpodobně vybaven „automatickým zaostřováním“: když změníš zvětšovací poměr, ostrost se automaticky přizpůsobí.
To je velmi pohodlné – je to však mechanicky poměrně náročné a funguje to pouze s jedním objektivem, pro který je řídicí křivka individuálně přizpůsobena.
Pro praktické použití to znamená, že můžeš zvětšovat pouze s existujícím objektivem. Pokud však usiluješ o co nejlepší výsledky zvětšení, byl by moderní zvětšovací objektiv velmi užitečný.
V tomto případě jste tedy nuceni k kompromisu.
Krásný a lákavý projekt. Je však velmi užitečné předem zvážit všechny důsledky.
S pozdravem
Klaus
sfeisten
Ahoj Klause,
jo, to jsem si říkal :D Takové projekty se plánují, ale většinou to pak dopadne úplně jinak... a taky to trvá déle.
Máš pravdu, že to jde i efektivněji. Jen co tě k té renovaci vedlo a nelituješ toho? :shy: