Klaus_H schreef
: Laten we hopen dat de investeringsberekening klopt.
De honger van onze regering(en) was en is onverzadigbaar.
Een "passende" belasting op de opgewekte energie zal niet lang op zich laten wachten.
Omwille van de "rechtvaardigheid" moet deze energie minstens even zwaar worden belast als energie uit kolencentrales.
Daarnaast komen er nog niet onaanzienlijke bureaucratische bewijsvoering enzovoort, enzovoort.
Van een regering die juicht om een vermindering van de CO2-uitstoot als gevolg van verminderde / stopgezette industriële productie is ALLES te verwachten.
Ik hoop dat ik me vergis ...
Met vriendelijke groeten,
Klaus
Je slaat de spijker op zijn kop met je kritiek. Ik denk echter dat de verbanden te ingewikkeld zijn om door de mensen begrepen te worden, daarom worden ze herkozen. Voor ons was dit nu een manier om met de situatie om te gaan. Als men alle energiebelastingen eerder heeft gerechtvaardigd met de schadelijke gevolgen voor het milieu (CO2-uitstoot), ben ik benieuwd naar de motivering van de herinterpretatie.
Daarom denk ik ook niet dat groene stroom op dezelfde manier zal worden belast als kolenstroom.
Maar in het algemeen zie ik het probleem ook wel. Duitsland heeft geen inkomstenprobleem, het heeft een extreem uitgavenprobleem en de elektriciteitsbelasting maakt bijna 10% van de inkomsten uit.
Hier is een heel mooie grafiek over.
Met vriendelijke groeten,
Mirko