Entwickler90
Ahoj,
začal jsem s vývojem fotografií a potřebuji poradit s jedním problémem.
Používám Durst M305, film Fomaspeed N 312 a v 1litrových vaničkách pracuji s koncentrátem ADOX NEUTOL ECO, ADOX ADOSTOP ECO a ADOX ADOFIX Plus. Ve své temné komoře jsem již vyzkoušel různé časy expozice a dobu vyvolávání. Vždy se mi stane, že exponované části v vývojové lázni během několika sekund zcela zčernají. Viz foto. Na čem by to mohlo být?
Wolfgg
Ahoj,
vypadá to na příliš silnou expozici. Zkrať expoziční čas nebo zmenši clonu, dokud nebude snímek vyhovovat. Rychlé zbarvení papíru je normální, protože se jedná o papír s integrovanými vývojovými látkami („Speed“). Prvních 90 % denzity proběhnou poměrně rychle. A nejprve vyvolávej podle času a s papírem lícem dolů, abys nepodlehl pokušení kompenzovat přeexponování podvyvoláním. Doufám, že jsi připravil vývojku v normální koncentraci. A gradace papíru by pro začátek měla být na úrovni Normal nebo Spezial. Pro testy tohoto druhu se používá testovací proužek, ne vždy celý list.
S pozdravem Wolfgang
klickanalog
Nemohlo by to být náhodou nastavením clony? I po letech strávených v temné komoře se mi občas stane, že zapomenu
clonu přiclonit z (při 2,8 jako největší cloně pro zaostření) na clonu 8 nebo 11. To by vysvětlovalo tvůj prudký
vývoj.
matthias28
Ahoj.
Nedoporučuje se používat různé doby vyvolávání v pozitivním vývojce.
Uvedenou dobu vyvolávání, např. 60 sekund, bys měl vždy dodržovat.
Jsi si jistý, že je osvětlení tvé temné komory v pořádku?
Podle mě se zdá, že jde o chybu.
Zkus to otestovat:
vezmi list černobílého fotografického papíru a vlož ho do temné komory při zapnutém osvětlení.
po minutě zakryj polovinu fotografického papíru tak, aby na ni nepronikalo světlo.
po pěti minutách ho vyvol. strana, na kterou 5 minut dopadalo světlo, by měla být tmavá, zatímco část, na kterou dopadalo světlo jen jednu minutu, by měla zůstat zcela bílá.
Další domněnka: