Ik heb de afgelopen vier weken besteed aan het bouwen van een portaal dat wordt geactiveerd nadat jullie een bestelling in de webshop hebben afgerond.
In het nieuwe portaal bieden we jullie momenteel de volgende mogelijkheden:
1) Jullie kunnen zien wanneer een bestelling naar verwachting wordt verpakt, met een betrouwbare schatting op basis van de pakketposities en de lopende personeelsplanning (3 dagen van tevoren). Als het vandaag niet lukt, staat dat daar vermeld en dan hebben jullie de mogelijkheid om op “Ik heb haast” te klikken, waarna we proberen de bestelling naar voren te halen (tot nu toe al drie weken met succes).
2) Je ziet ook of alles leverbaar is (de webshop draait in zijn eigen systeem en heeft geen zicht op tussentijdse verkopen). Via het portaal zijn jullie rechtstreeks gekoppeld aan onze interne software en zien jullie in realtime wat er op dat moment gebeurt. Mocht iets niet leverbaar zijn, dan kunnen jullie de hoeveelheid aanpassen aan wat er wel is of het artikel verwijderen, zodat de rest alsnog kan worden verzonden.
3) Bij de betaalmethode ‘vooruitbetaling’ is het mogelijk om alles aan te passen (hoeveelheid, artikelen verwijderen, nieuwe artikelen toevoegen met een aanzienlijk betere zoekfunctie dan in de webshop).
4) Er is nu een ticketsysteem waarmee je voor een bepaalde bestelling een ticket kunt aanmaken en wij reageren dan direct in het portaal. Dat maakt het werk voor iedereen gemakkelijker, omdat je niet eerst het factuurnummer hoeft te kopiëren enz.
5) Er is een bestelgeschiedenis van de afgelopen 12 maanden (met het oog op de AVG wat langere periodes betreft). Daar kun je teruglezen wat je allemaal leuks hebt gekocht, met een link naar de webshop. Ik ga dit nog verder uitbreiden, zodat je een bestelling direct via het portaal kunt herhalen. Op dit moment kan ik echter nog geen verbinding maken met de PayPal- en creditcard-API’s en ik weet ook niet of ik dat als eenmanszaak wel voor elkaar krijg. Deze gegevens moeten echt veilig worden behandeld, daarom is voorlopig alleen vooruitbetaling mogelijk.
Ik zou het op prijs stellen als jullie feedback geven of dit allemaal nuttig is of juist vervelend… 🤓