Hoi,
?
@ Klaus: 70° en heel scherp afgetrokken. Toch is niet alles gelukt. Ik ga het met de resterende lith-print proberen.
??????????????? Voor bromoil ga ik eerst zelf papier coaten. Wat papier betreft is er nu Slavich, maar in Duitsland slechts bij één leverancier en in één??
??????????????? gradatie. Dan Kentmere, maar ik weet niet of daar nog in zit wat erin zou moeten zitten. En Ilford MG IV. Maar aangezien die niet speciaal voor bromoil?????
??????????????? en ik niet nog eens zelf op een verandering in de emulsie wil stuiten, zie ik daar liever van af.
?
@ Mirco: Dat zou natuurlijk perfect zijn! Je zou mijn bestelling meteen krijgen!
?
Groeten, Peter
Hoi,
@Peter
: Wauw, 70 graden. Ik had verwacht dat de gelatine zich daar allang zou hebben opgelost. Ik heb de Slavich geprobeerd. Tot 40 graden geen kans. Ik kan het ook eens met 70 graden proberen.
?
@Mirko
: Het nabehandelen hangt zeker af van het papier. Ik heb nog een restje Berggers Brom 240, dat, als ik het me goed herinner, Forte-papier is. Forte bestaat al lang niet meer. Dat werkt bij 40 graden nog heel goed. Maar ook van mij zou je natuurlijk meteen een bestelling krijgen!
?
Groeten Klaus