Rolf-Werner
Hallo allemaal,
ik wilde dit even snel even posten. Deze bakjes heb ik op vakantie gevonden; ze zijn eigenlijk bedoeld om de barbecue schoon te maken, maar zouden ook moeten werken voor werk in de donkere kamer. Ze zijn niet zo hoog als de echte bakjes, en ze zijn vierkant. De binnenmaat op het smalste punt helemaal onderaan is net 60 cm, dus 50x60 wordt krap, maar tot 40x50 zou zeker moeten lukken. En: ze kostten maar ongeveer 10 euro per stuk.
Ze zijn natuurlijk niet zo fijn als de echte, en ze hadden een paar gietnesten, maar die kon ik heel eenvoudig wegschuren.
Wat vinden jullie ervan?
Groeten
Rolf
Wolf_XL
... nou ja, zo groot is de besparing nu ook weer niet – een bakje van 30 x 40 cm koop je hier in de winkel voor 8,93 – en in hoeverre je met dat ding, zonder tuit, de vloeistof redelijk zonder geknoei weer terug in de fles of de jerrycan krijgt, is ook nog maar de vraag... Ik vind dat dit op de een of andere manier op de verkeerde plek is bezuinigd...
bernhardmangelsgmxde
Ze zijn in ieder geval veel stijlvoller dan kattenbakken! Een formaat van 50x50 zou ook prima werken... in die maat zijn schalen al vrij duur, en je hebt er natuurlijk meer dan één nodig. Er lijkt zelfs (op de een of andere manier) een afvoer te zitten. Zouden ook goed kunnen dienen als waterbakken, daar kunnen afdrukken tot 24x30 waarschijnlijk nog mooi "drijven", draaien en zo. Zou ze waarschijnlijk ook meegenomen hebben als ik ze tegenkwam en ik (in ieder geval vaag) op zoek was naar grotere schalen.
Rolf-Werner
Ik had me ook vooral op de prijs van de 50x60-bakjes gebaseerd.
€
En verder: precies zo had ik het me voorgesteld :)
€
Rolf
TR
Bakplaten van 40 x 50 cm zijn al behoorlijk prijzig (zeker gezien de hoeveelheid die je nodig hebt, zoals ik al zei). Ik ben daar ook nog naar op zoek. Deze grillplaten zouden ook wel iets voor mij zijn. Bedankt voor de tip. Helaas lijken ze in Duitsland niet via internet verkrijgbaar te zijn.
Rolf-Werner
Het bedrijf BBQ lijkt een Nederlandse distributeur te zijn, en de winkel waar ik het gekocht heb, is zo’n rommelwinkel die van alles heeft: van een reep chocolade en fotolijstjes tot schoonmaakmiddelen, gereedschap en conserven. Vergelijkbaar met "Jawoll" of "Action". Eerder "Jawoll". Maar Action zou een idee zijn – die komen ook uit Nederland, geloof ik. Hoewel ze bij ons geen barbecueartikelen in het assortiment hebben.
€
Rolf
Wolf_XL
...nou ja, mijn allergrootste schalen zijn inmiddels al meer dan dertig jaar oud – dan valt de prijs wel mee...
Ewald
Zulke grote afdrukken (50x60) of 30x40 maak ik meestal in de Jobotrommel. Drie van de „badkuipen“ naast elkaar
zou in mijn kleine kelder helemaal niet passen. Maar één voor het laatste spoelen zou wel handig zijn. Voor dat doel heb ik echter een rubberen opvangbak van ongeveer 60x70. Die zet ik in de waskelder ernaast, waar een wateraansluiting met bodemsifon is.
€cu
Ewald