Joachim Hallo allemaal, ? Waar sturen jullie jullie middenformaat negatieven heen om te laten ontwikkelen ? – zonder afdrukken te laten maken? En weet iemand de prijs voor alleen het ontwikkelen van negatieven? ? Ik ben niet van plan om kleurenfoto’s te laten ontwikkelen. ? Bedankt voor de tips
Junkom Ulrich Hagel in Berlijn / Aanbeveling: Je kunt Ulrich Hagel ook even googelen; afdrukken zijn prima, er zijn wel betere adressen, maar het ontwikkelingsproces is geweldig: alles gebeurt met de hand en op basis van tijd, niet met warmte, voor 4 euro incl. btw per film ;) Je kunt het ook per post opsturen; zo heb ik het zelf ook vanuit Zwitserland gedaan.
harv Alles wat je wilt weten, vind je hier: http://www.meinfilmlab.de/preise/ € Ik kan het van harte aanbevelen.
ThomasPauly Waarom ver weg zoeken...: www.fotoimpex.de/shop/fotoarbeiten/FOTOIMPEX-c-41-Filmentwicklung-120.html € Groeten € tepe
schmidtt-r-w Hallo! Ik heb mijn kleurenrolfilms gewoon bij Drogerie Müller ingeleverd. Dat duurt ongeveer drie weken, kost nog geen vijf euro per rolfilm en je krijgt er bovendien de onbruikbare afdrukken bij. Bij C41 kan zelfs een groot laboratorium niets verkeerd doen. Groeten, Thomas
Morte Nou ja, ik denk dat een op maat gemaakte ontwikkeling toch iets nauwkeuriger is dan een standaardproduct. Jetfoto biedt daarom bijvoorbeeld beide aan.
jonny Fotostudio 13 in Stuttgart (~6 euro/film) of het eerder genoemde Jetfoto (Berlijn/Alex) is een goede optie, of als je niet in Berlijn of Stuttgart woont en gewoon nieuwsgierig bent, geen hoge eisen stelt en zuinig bent, kun je de rolfilms voor de start ook bij DM (drogisterijketen) inleveren; alleen het ontwikkelen van C-41-rolfilms kost volgens mij 1,95 euro.