biggi05
Hallo,
Ik heb een Durst M805 SW en zit nu met een groot probleem! De veer aan de kolom is niet meer gespannen en daardoor blijft de kop ook niet meer op zijn plaats zitten! Weet iemand hier op het forum misschien hoe je deze veer weer kunt spannen? Of hoe dat er in het algemeen uit moet zien?
Of moet ik een nieuwe kolom aanschaffen?
Alvast bedankt
Birgit
€
sputnik
Zelf de spanning afstellen kun je wel vergeten – dat is absoluut levensgevaarlijk!
Je kunt eens bellen met de heer Mehlmann (voormalig DURST-technicus – even googelen) en hem vragen hoe ze dat bij DURST deden. Om je haren uit je hoofd te trekken. ;-)
Zoek maar liever een nieuwe kolom.
Persoonlijk zou ik echter meteen een complete M805 Color kopen. Dat is niet veel duurder (de prijzen zijn toch al erg laag) en je hebt daarmee de mogelijkheid om, afhankelijk van de behoefte en het onderwerp, te vergroten met gemengd licht of gericht licht.
Het opzetstuk is snel verwisseld. Dat doe ik ook zo.
TR
Bonderer
Is hij losgeraakt of is hij gebroken? Hoe dan ook, vraag het aan Kienzle of een machinebouwer of iets dergelijks in de buurt, of hij dat aandurft. Kienzle doet het in ieder geval, maar hij bouwt ze ook in zijn nieuwe vergroters in. De Italianen hebben zeker niet altijd de beste veren (staal) ingebouwd en in die tijd was er ook nog niet wat er nu is. Nu zijn er speciale stoelen in combinatie met speciale hardingsprocessen en diverse nabewerkingsprocessen en die doorstaan meerdere honderdduizenden buigcycli; het oprollen is in principe een buigproces. Beter nieuw bij Kienzle, dat is beter voor je gezondheid en het gaat maar door en door en door.
Ik weet dat van het staal, omdat in de winkel waar ik werk dergelijk materiaal wordt vervaardigd.
Ook zijn veren van Durst waarschijnlijk niet meer als reserveonderdeel verkrijgbaar.
biggi05
Bedankt allemaal, de veer is weer gespannen :)