ThomasPauly
Foma brengt een nieuwe film op de markt die – vooral in combinatie met de bijbehorende ontwikkelaar – een bijzondere retro-look zou moeten hebben. Ik kan noch uit de belichtingsgevoeligheid, noch uit de karakteristieke kromme afleiden waar dat speciale beeldeffect precies vandaan komt. Weet iemand hier meer van?
€
Groeten
tepe
AntiLynd
De vraag stel ik mezelf in principe al vijftien jaar, bij elke tweede productbeschrijving die ik in de FOTOIMPEX-catalogus lees. Maar als het helpt om de winkel (en de productie) draaiende te houden: van mij mag het :)
grommi
Ja, het gegevensblad lijkt erg op dat van de Foma 400. In de geest van AntiLinds: als het mooi mag zijn... Maar goed, die verhoogde gevoeligheid voor rood hadden de zeer gevoelige films 80 jaar geleden al, met als gevolg dat de films bij kunstlicht meer snelheid hebben, maar gezichten er ook snel kaaswit uitzien. Misschien is dat wel wat men bedoelt met retro-look. De retro-look bestaat namelijk niet, maar er zijn er vele. Maar zwart-wit is altijd "retro", hoe dan ook.