thomas345
Ahoj všichni,
jsem ve světě analogové fotografie relativně nováček a ráda bych znala váš názor na téma, které mě už nějakou dobu zajímá.
V současné době vyvolávám pomocí sady tekutých vývojek C-41 od Tetenalu a v nádrži Jobo.
Chemikálie připravuji v hnědých 500ml lékárenských lahvích a k uchovávání používám sprej Protectan.
Problém je v tom, že nevyvolávám příliš mnoho filmů a připravit si celou dávku 500 ml vývojky, jak doporučuje Tetenal, se mi nevyplatí, než se stane „špatnou“.
Zajímalo by mě:
Kolik chemikálií obvykle připravujete?
V jakém časovém období je spotřebujete?
Považujete za problém připravovat menší množství, např. 250 ml?
Používáte Protectan/kuličky nebo něco podobného i pro tekuté koncentráty?
Děkuji předem a těším se na výměnu zkušeností,
Thomas
Magirus
Ahoj
U kapalných chemikálií je možné provádět částečné dávkování.
S pozdravem Bernd
Rolf-Werner
To rozhodně jde, otázkou jen je, jak dlouho ty koncentráty vydrží.
?
Vždy si připravuji 500 ml, protože to potřebuji i na své filmové kazety. Dosud jsem s tím udělal maximálně dvě vyvolání, do jedné kazety se vždy vejde více filmů. Jinak si těch připravených 500 ml schovám jen pro druhé použití, pokud vím, že se k tomu dostanu znovu asi do týdne. Jinak je to prostě na jedno použití.
?
Na koncentráty dávám také Protectan a v létě je dávám do ledničky, v zimě stojí v nevytápěné místnosti (tedy vždy asi 7 stupňů). Mám s tím dobré zkušenosti až do 9 měsíců. Momentálně mám ještě částečně spotřebované balení z jara, z čehož mi začíná být trochu nevolno.
?
Ale k tomu možná mohou ostatní zde říct více.
?
Pozdravy
Rolf
mattes
S tímto problémem nejsi sám.
Řešení 1: Fotografuj více, aby se ti nashromáždilo dostatek filmů.
Řešení 2: Filmy sbírej, případně zmraz a před zpracováním je znovu rozmraz.
Tekuté koncentráty mají bohužel pouze omezenou trvanlivost.
Většina výrobců uvádí velmi konzervativní údaje o minimální trvanlivosti. Pokud jsou skladovací podmínky optimální, můžeš počítat s delší trvanlivostí.