TomDahmen Cześć, od lat zajmuję się fotografią cyfrową, a od pół roku odkurzam stare laboratorium mojego ojca. Pod okiem mojego emerytowanego taty naprawiłem wiele początkujących błędów i teraz naprawdę dobrze się bawię. Ale: choć udaje mi się uzyskać dobrej jakości odbitki kontaktowe przy użyciu szklanej płyty, to nakładanie pasków, a potem przykrywanie ich szklaną płytą jest niesamowicie irytujące. Alternatywnie przyklejałem paski w rogach taśmą Tesa, co działało lepiej, ale było czasochłonne. Czy jestem zbyt głupi, czy istnieje jakiś sekretny trik, maska lub ramka, o której nawet mój ojciec nie wie? Nie wyobrażam sobie, żeby dawniej w laboratoriach ręcznie układano paski na papierze?! Przepraszam za wielkie i małe litery, mam teraz tylko malutką klawiaturę w telefonie Pozdrawiam
Wolf_XL ...taką ramkę można znaleźć np. w ofercie firmy Paterson... dla modeluhttp://www.fotoimpex.de/shop/fotolabor/paterson-kontaktprinter-rahmen-24x30cm-fuer-filmstreifen-35mm.html
TomDahmen Super, od razu dwie odpowiedzi. Ramka wydaje mi się lepsza niż przezroczyste etui, ale najpierw wypróbuję te etui.
Urnes Szczerze mówiąc, mam zarówno ramki kontaktowe, jak i koperty na negatywy. Ale zazwyczaj wygrywa lenistwo, bo negatywy trzeba najpierw włożyć do ramek. W przypadku kopert wystarczy po prostu położyć je na kartce papieru o wymiarach 24x30 cm i gotowe. Prostsze to już nie może być. € Pozdrawiam, Sven.
Rolf-Werner Ja też używam przezroczystych koszul na negatywy, również do archiwizacji. Jak dotąd nie miałem z nimi żadnych złych doświadczeń. A do wykonywania odbitek kontaktowych są po prostu superpraktyczne :) ? Rolf
Morte Dla kompletności warto jednak dodać, że w przypadku porady dotyczącej przezroczystych kopert chodzi o te droższe, wykonane z acetatu, a nie o tanie koperty z polipropylenu. W przypadku tych ostatnich obraz bowiem łatwo ulega rozmyciu.