Sagittarius
Hallo allemaal,
ik ben nieuw hier en vraag jullie om hulp.
Ik heb mijn donkere kamer weer in gebruik genomen en heb op eBay een timer/analysator gekocht, maar
ik kan nergens een handleiding vinden.
De exacte benaming is: Philips PDT 1020 System 1000 Timer/Analyser.
Heeft iemand hier dit apparaat en eventueel een handleiding, of een korte uitleg over hoe je ermee omgaat?
Ik zou erg dankbaar zijn voor hulp.
Groeten,
Heike
TR
Hallo, is het een apparaat met een "lichtschommel" om de belichtingstijd bij het zwart-witproces te meten? Maak eens een foto van het apparaat.
AchimBauer
Hallo Heike,
De handleiding kun je online kopen voor zo'n 12 tot 14 euro. Omdat ik toch aan het rondkijken was, heb ik net mijn oude Philips-folders doorgenomen, maar die van jou zat er niet bij.
De folders waren uit de jaren 80 van de vorige eeuw, en toen waren ze al bij de 2000-serie.
?
Groeten, Achim
Sagittarius
Waarom kan ik hier eigenlijk niets kopiëren?????
€
Hallo allemaal,
Ik heb het apparaat vandaag ontvangen en natuurlijk meteen uitgeprobeerd. Het vertoont, waarschijnlijk vanwege de leeftijd, lichte meetafwijkingen,
maar nadat ik mijn papiersoorten had getest, levert het me zeer goede uitgangswaarden op voor teststroken. Het gaat me
in ieder geval een hoop afval besparen. En de handleiding voor 14 euro... ik heb het hele ding voor 15 euro op de kop getikt.....
De bediening is veel eenvoudiger dan ik had verwacht, bijna vanzelfsprekend.
Hartelijk dank voor jullie hulp.
€
Groeten
Heike